EducatieImportant

LOCAL | Întâlnire transnațională de proiect Erasmus+ la Școala Gimnazială nr.1 Ungureni

Școala Gimnazială nr.1 Ungureni se numără printre beneficiarii proiectului european Erasmus +, acțiunea cheie 2, parteneriat strategic doar între școli, ”Food lab: translate recipes into Chemistry language”, proiect finanțat de Comisia Europeană.
În săptămâna 20-24 mai 2019, Școala Gimnazială nr.1 Ungureni a găzduit a doua întâlnire transnațională din cadrul proiectului mai sus menționat. La această întânire au participat numeroși profesori și elevi din Turcia, Croația și Estonia, delegațiile din aceste trei țări europene însumând un număr de 40 de participanți.
Programul întâlnirii a cuprins activități de învățare, unde, elevii, organizați în grupe mixte, au lucrat la prepararea unor alimente tradiționale din România, au realizat experimente în laboratorul de chimie ce au urmărit înțelegerea proceselor chimice ce au loc în prepararea alimentelor și au editat câte un videoclip în care au prezentat rezultatele activităților la care au participat.
Programul întâlnirii a cuprins și workshop-uri, vizite de lucru la intreprinderi private implicate în producerea alimentelor: Casa Pâinii și Five Continents, precum și întâlniri formale cu conducerea Primăriei comunei Ungureni, conducerea Liceului Tehnologic Plopenii-Mari și cea a Direcției pentru Agricultură a județului Botoșani. Ținem pe această cale să mulțumim pentru colaborare domnului director executiv Delibaș Cristian, domnului director Dascaliu Alexandru, domnului primar Ivanache Ilie, domnului Tonino Boldea și domnului medic veterinar Harabagiu Andrei.
În concluzie, activitățile realizate în cadrul întâlnirii transnaționale de proiect au fost realizate cu succes, elevii și profesorii acumulând cunoștințe temeinice despre prepararea unor alimente, precum și despre procesele chimice ce contribuie la realizarea lor.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page