Educatie

EDUCATIE | De ce 5 din 10 elevi de clasa a VIII-a nu reuşesc să ia 5 la Evaluare. Care sunt explicaţiile

5 din 10 elevi de clasa a opta nu au reuşit să obţină media 5 la simularea de la Evaluare Naţională, potrivit rezultatelor centralizate de Ministerul Educaţiei. De ce, în prag de examen naţional, elevii de clasa a VIII-a nu pot trece clasa la materii importante ca matematica şi limba română? „Elevii nu se implică, pentru că notele nu se pun în catalog”, spun experţii în educaţie.
Cea mai mare parte a elevilor  din judeţele Caraş-Severin, Vaslui şi Tulcea au obţinut medii mici la examenele naţionale. 4 din 10 elevi din aceste judeţe au luat medii sub 5: Caraş-Severin – 36,27%, Vaslui – 38,55% şi Tulcea – 39,89%. La nivel naţional, procentul de promovare de la simularea examenului de la finalul clasei a VIII-a a fost de 50,68%, restul elevilor luând medii sub 5.

Pentru profesori şi inspectori nu e nicio surpriză că elevii sunt slab pregătiţi. Aşa s-a întâmplat şi anul trecut, când la simulare procentul de promovare a fost de 48,83%, iar la examenul propriu zis din iunie 2014 a fost de 71,12% după contestaţii.

„Situaţia nu e nouă”

„Situaţia asta nu e nouă. Aşa a fost dintotdeauna. Atâta timp cât media de intrare de la liceu e mai mică de 5, atunci ajungem la situaţii din astea. Avem şi şcoli în care niciun copil nu a luat nota 5. Toate aceste rezultate vor fi discutate cu părinţii, să le facă program de pregătire copiilor, nu-ţi laşi copilul aşa cum vrea el”, explică Gabriela Plăcintă, inspector general în judeţul Vaslui.

Profesorii: Cred că ar trebui să vedem cât de mult se implică părinţii

Pe de altă parte, experţii în educaţie arată că principala cauză pentru care numai 50,68% au obţinut medii peste 5 este lipsa de motivaţie a elevilor.  „Nu înţeleg care e utilitatea acestor simulări. Copiii nu sunt motivaţi, vin doar să facă prezenţa. Trebuie să şi vrei să iei un 5, dar dacă copiii nu dau atenţie. Notele nu se trec în catalog. Eu cred că e o problemă de motivaţie a elevilor”, a spus Şerban Iosifescu, preşedintele Agenţiei Române pentri Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar.

În acelaşi timp, profesorii arată că părinţii ar trebui să se implice mai mult în viaţa copiilor lor. „Eu, ca profesor, răspund pentru ceea ce se întâmplă în şcoală. Cred că ar trebui să ne putem întrebarea ce ar trebui să facă părinţii?  Cred că ar trebui să vedem cât de mult se implică părinţii. N-ar trebui să dramatizăm rezultatele. Dar aici trebuie însă să vă gândiţi şi la importanţa pe care o acordă elevul acestui examen. Până la urmă e vorba de programul de lucru pe care elevul îl stabileşte acasă”, a spus Marius Nistor, reprezentantul profesorilor din partea sindicatelor din educaţie.

Părinţii: „Aruncăm pisica în curtea părinţilor”

La rândul lor, părinţii spun că ei sunt îndepărtaţi de fapt de şcoală prin faptul că numărul lor din consiliile de administraţie va scădea prin noile prevederi legislative adoptate de Parlament. „Problema e că de fiecare dată când  nu ne place ceva aruncăm pisica în curtea părinţilor. Poate că şi părinţii se implică din ce în ce mai puţin în viaţa şcolii, dar pe de altă parte şi părinţii sunt îndepărtaţi de şcoală. Rezultatele de la simulare nu cred că sunt foarte reale. Atâta timp cât notele nu contează, copiii nu se implică. Mai au câteva timp de învăţat”, a spus Mihaela Gună, reprezentanta asociaţiilor de părinţi din România.

Ministrul Educaţiei a declarat pentru gândul că rezultatele nu vor rămâne aşa în vară. „Nu consider satisfăcătoare rezultatele. Trebuie să se muncească mult până în iunie. Chiar dacă este o creştere faţă de simulările de anul trecut, şi îi felicit pe elevii şi profesorii care au obţinut rezultate bune, dar trebuie ca şi ceilalţi să identifice unde sunt problemele şi să crească ritmul pentru ca să avem rezultate mult mai bune în vară”, a spus Sorin Cîmpeanu.

La simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale pentru elevii claselor a VIII-a jumătate dintre elevi nu a reuşit să obţină media 5.  Datele de la Ministerul Educaţiei arată că din cei  180.442 de elevi prezenţi  91.445 de elevi – 50,68% – au obţinut medii peste 5.

Situaţia pe judeţe:

Pe judeţe, cele mai ridicate procente de promovare s-au înregistrat în Bacău – 68,56 (rată prezenţă – 99,47%), municipiul Bucureşti – 64 (rată prezenţă – 95,03%), Giurgiu – 63,8 (rată prezenţă – 92,05%) şi Bihor – 61,8 (rată prezenţă – 90,36%).
Cele mai puţin competitive rezultate (rate de promovare sub 40%) s-au înregistrat în judeţele Caraş-Severin – 36,27%, Vaslui – 38,55% şi Tulcea – 39,89%. În aceste judeţe prezenţa a fost, în medie, de aproximativ 95%.

SITUAŢIA DE LA SIMULARE EVALUARE NAŢIONALĂ 2015 JUDEŢ CU JUDEŢ

Rezultate Simulare Evaluare Naţională 2015. Calendar Evaluare Naţională 2015

22 iunie 2015 – Limba şi literatura română – proba scrisă

23 iunie 2015 – Limba şi literatura maternă – proba scrisă

24 iunie 2015 – Matematică – proba scrisă

26 iunie 2015 – Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00)

30 iunie 2015 – Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

3 iulie 2015 – Afişarea, în fiecare şcoală gimnazială, a listei candidaţilor la liceu, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere

3 – 7 iulie 2015 – Completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a

14 iulie 2015 – Repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a care nu împlinesc

18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2015 – 2016

15 iulie 2015 – Afişarea în şcolile gimnaziale a rezultatelor/a listelor cu absolvenţii repartizaţi proveniţi din şcolile respective şi a listei cu locurile neocupate în liceele din judeţ. Afişarea de către liceu a listei candidaţilor repartizaţi în acea unitate

16 iulie – 24 iulie 2015 – Depunerea dosarelor de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi.

Sursa: gandul.info

Related Articles

One Comment

  1. De ce sunt slabe rezultatele? cred ca ar trebui sa facem o “Revolutie” in invatamant. 1 Materia este peste nivelul lor de intelegere, 2 nu se mai citeste (cititul atreneaza atat compozitia cat si limbajul, 3 schimbarea atitudinii, comportamentului si sentimentelor profesorilor (atunci cand un elev este jignit de profesor care tot timpul are fruntea incruntata si ochii de militian, nu cred ca un elev mai are “chef” de carte), 4 ascultatiii si pe copii, pentru ca au multe si bune de spus si 5 cautati-i pe parinti, nu asteptati sa vina ei, pentru ca ori nu au timp ori le este rusine, de ce intrebati-i. Pentru minister si inspectorat: mai putina hartogaraie si mai multa incredere in scoli. Cei care stau acolo sa nu astepte hartii la birou ci sa mearga pe teren.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page