SANATATE | Motive pentru care ouăle nu trebuie să-ți lipsească din alimentație

O variantă excelentă pentru micul dejun, prânz sau pentru o cină rapidă, ouăle sunt esențiale pentru a avea o dietă echilibrată. Substanțele nutritive pe care le conțin luptă împotriva bolilor și ajută la îmbunătățirea memoriei.

1. Sunt bogate în proteine

Ouăle conțin proteine ​​de înaltă calitate, adică proteine ​​complete (au în componența lor 9 aminoacizi esențiali, componente ale proteinelor. Potrivit nutriționiștilor, acestea ​​sunt de o calitate mai bună decât cele provenite din carne sau din pește.

2. Reduc nivelul colesterolului rău

Ouăle au fost mult timp contestate din acest considerent. De fapt, cel care conține o cantitate semnificativă de colesterol este gălbenușul. În urma studiilor, s-a demonstrat că, în realitate, colesterolul din ouă are un efect redus asupra celui din sânge (produs de ficat din acizii grași saturați din dieta noastră). Ba mai mult, acesta are un impact pozitiv asupra organismului, reducând nivelul colesterolului rău. Persoanele sănătoase pot consuma  1-2 ouă pe zi, fără a crește riscul bolilor cardiovasculare.

3. Conțin grăsimi bune

Gălbenușul este compus în proporție de 45% din lipide, dintre care 1/3 sunt acizi grași saturați și 2/3 acizi grași nesaturați. Acizii grași nesaturați sunt grăsimi sănătoase, care ajută la protejarea sănătății inimii, la îmbunătățirea digestiei și la întărirea sistemului imunitar.

4. Sunt o sursă bună de vitamine

Ouăle sunt surse de vitamina B2 (ajută la menținerea vederii, la îmbunătățirea calității pielii și la furnizarea energiei necesare organismului), vitamina B12 (esențială pentru funcționarea creierului, a sistemului nervos și la formarea globulelor roșii în sânge) și vitamina D (contribuie la absorbția calciului, a fosforului și previne osteoporoza).

5. Reduc pofta de mâncare

Datorită conținutului ridicat de proteine, ouăle (în special albușurile) generează o senzație de sațietate timp de mai multe ore, deoarece durează mult timp pentru a fi digerate. Potrivit nutriționiștilor, o omletă sau un ou fiert sunt opțiuni foarte potrivite pentru micul dejun, mai ales pentru persoanele care au un stil de viață activ sau care practică sport.

6. Stimulează funcțiile creierului

Complexul de vitamine B și de lecitină din ouă contribuie la îmbunătățirea funcțiilor sistemului nervos, la menținerea sănătății vaselor capilare, stimulând dezvoltarea cerebrală.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close