AdministratieJudet

Președintele Consiliului Județean Botoșani, solicitare către premier: „Acest sector de autostradă va fi Coloana vertebrală a Moldovei, din care județul Botoșani nu trebuie exclus”

Președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, a declarat, vineri, într-o conferință de presă, că a fost semnat certificatul de urbanism necesar „Elaborării Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic de Execuție pentru Autostrada Pașcani – Suceava”, parte a Autostrăzii A7, care va uni Nordul Moldovei de București, în urma unei solicitări CNAIR.

Potrivit celor declarate de oficialul CJ, acest sector de autostradă va tranzita și județul Botoșani, în comuna Tudora, pe o porțiune de 6,5 kilometri, și va fi prevăzut cu un nod rutier de legătură cu Drumul Județean DJ 208C, Botoșani – Vorona – Joldești – Liteni. Intrarea și ieșirea din autostradă se vor face la Roșcani, nodul rutier fiind conceput ca o girație cu o legătură de un kilometru până la drumul județean. Există, deci, perspectiva ca municipiul Botoșani să se conecteze la Autostrada A7, iar distanța de parcurs pe drumurile județene ar fi doar de 27 de kilometri.
„Salut decizia de transformare a acestui sector din Drum Expres în Autostradă, pentru că aceasta ar însemna un impuls uriaș pentru economia locală, iar județele Moldovei vor avea perspectiva unei conexiuni directe cu vestul țării și cu capitala. Este un prim pas, dar care trebuie urmat repede de alții. Contextul actual impune ca proiectatul drum expres dintre Suceava și Botoșani să fie transformat în sector de autostradă, o extensie naturală a Autostrăzii A7.  În guvernarea PSD am militat și am reușit să includem în cadrul Master Planului General de Transport al României realizarea drumului expres dintre Botoșani și Suceava, motivată de faptul că actualul drum național DN29 urmează ca anul viitor să depășească Debitul Admisibil de Vehicule. Vorbim de un Master Plan care a fost făcut în urmă cu șase ani și a cărui date de trafic sunt depășite, date fiind evoluția economică a zonei, dar și explozia parcului auto din cele două județe. Recensământul de trafic care se realizează în acest an va confirma acest lucru”, a declarat Doina Federovici.
Președintele Consiliului Județean Botoșani a adresat public solicitarea către premierul Florin Câțu de a susține transformarea Drumului Expres Suceava – Botoșani într-un sector de autostradă așa cum a făcut-o și în cazul sectorului Pașcani – Suceava.
„Considerentele sunt aceleași, iar locuitorii județului Botoșani nu trebuie tratați ca români de rangul doi. Au aceleași obligații, dar și aceleași drepturi ca toți românii. Deci, implicit au și ei dreptul la viitor. Sper că, la vizita de mâine, domnul prim-ministru le va transmite un mesaj clar botoșănenilor, dacă susține sau nu, acest proiect: Autostrada pentru Botoșani!
În contextul schimbărilor privind infrastructura Moldovei din ultima perioadă, acest proiect trebuie să devină prioritar, pentru că județul Botoșani poate fi legat lesne de Autostrada A7, iar nodul de la Pașcani va deveni important pentru traficul spre Sud, prin intermediul Autostrăzii Moldovei (A7), Suceava – Pașcani – Bacău – Buzău – Ploiești – București și spre Vest prim intermediul Autostrăzii „Unirii” (A8), Ungheni – Iași – Pașcani – Târgu  Neamț – Târgu Mureș.
Construirea unui sector de autostradă între Botoșani și Suceava ar aduce zonei mai multe avantaje economico-sociale:
– Accesul direct pe Autostrada A7, care ar asigura ulterior deschidere și către Autostrada „Unirii” (A8), incluzând astfel și județul Botoșani într-o rețea modernă de transport care să fie garanția dezvoltării economice a zonei și a recuperării decalajelor istorice.
– O legătură rapidă către Aeroportul Salcea, care ar reprezenta un alt vector de dezvoltare integrată a celor două județe.
– Această „bretea de autostradă” de mai puțin de 30 de kilometri ar lega practic cele două reședințe de județ printr-un drum de mare viteză, în contextul proiectatelor centuri ale municipiilor Botoșani și Suceava.
– Autostrada ar deservi direct județele Botoșani și Suceava, care împreună reprezintă peste 5% din populația și teritoriul României, dar și principalul bazin de forță de muncă al țării, iar indirect toată economia națională.
– Autostrada ar contribui la dezvoltarea turistică a județului Botoșani, facilitând accesul la un tărâm binecuvântat de Dumnezeu, unde s-au născut cele mai mari personalități ale României, dar și sfinți din calendarul creștin-ortodox.
– Prin realizarea acestui sector de autostradă, traficul ce se va desfășura pe direcția ei, va beneficia de condiții superioare de circulație, care se vor concretiza într-o serie de avantaje economice, precum:
– Reducerea cheltuielilor de exploatare a vehiculelor;
– Reducerea timpului de parcurs și a pierderilor aferente acestuia;
– Grad sporit de siguranță și deci o reducere a pierderilor din accidente;
– Reducerea poluării mediului la traversarea localităților pe traseele existente.
Mai trebuie spus că, după modernizarea drumului valorile de trafic au crescut exponențial, ajungându-se acum frecvent la ambuteiaje”, a detaliat Doina Federovici.
Oficialul recunoaște că este vorba despre un proiect foarte ambițios, într-un stadiu incipient, dar orice lucru măreț începe cu un proiect ambițios.
„Până acum, județul Botoșani a dus lipsă de astfel de proiecte și avem ambiția să urnim lucrurile, să punem bazele unei dezvoltări durabile a județului. Suntem conștienți că este un drum lung, foarte greu, în care vom întâlni multe piedici, dar este un drum pe care va trebui să-l facem împreună, politicieni, societate civilă și oameni de afaceri, pentru că, altfel cu siguranță, nu vom reuși.
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Acest sector de autostradă va fi „Coloana vertebrală” a Moldovei din care județul Botoșani nu trebuie exclus”, a spus Doina Fderovici.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page