LOCAL | Primăria de la ţară unde angajaţii primesc sarcini pe Facebook. „Ne putem sfătui rapid. Până acum a mers de minune“

În comuna Vârful Câmpului din judeţul Botoşani, autorităţil locale au ajuns să folosească reţelele sociale pentru a eficientiza munca în administraţie. Edilul din comună spune că oricum toată lumea este conectată la internet şi împarte sarcinile angajaţilor pe un grup special, în lumea virtuală.

Comuna Vârful Câmpului se află la limita cu ţinuturile Bucovinei şi la aproximativ 25 de kilometri de municipiul Botoşani. Comuna este renumită mai ales pentru vechime atestării, dar şi pentru bogăţia de obiceiuri foarte vechi păstrate. Totodată în ultimii ani a ajuns destul de cunoscută şi datorită faptului că administraţia locală este aproape în totalitate dominată de femei. Mai nou, edilul localităţii, Maria Huţu, spune că a găsit o metodă rapidă de a transmite toate sarcinile angajaţilor, în puncte cheie.

Mai precis, toate activităţile sunt transmise în fiecare dimineaţă sau pe parcursul zilei, pe un grup special făcut pe Facebook, la care au acces doar angajaţii Primăriei. Primăriţa spune că în felul acesta informaţiile ajung rapid, nu uită nimeni ce are de făcut fiindcă poate să revadă mesajele şi totodată poate să ataşeze şi imagini sau clipuri video pentru lămurirea unor situaţii concrete. ”Oricum aproape toată lumea foloseşte aceste reţele sociale, inclusiv în mediul rural, aşa că putem să le folosim cu rost şi să ne şi eficientizăm munca”, spune edilul.

Mesaj pe facebook la prima oră  

Aproape în fiecare dimineaţă, în ultimele 12 luni, angajaţii din Primăria Vârful Câmpului, mai ales cei care coordonează diferite servicii sau departamente, se trezesc şi verifică grupul de Facebook special creat pentru aceştia. Aici găsesc de obicei un mesaj cu priorităţile pe aceea zi. Inclusiv cei care coordonează munca în folosul comunităţii sau gospodăria comunală află unde trebuie să meargă să intervină.

”Am creat acest grup tocmai pentru a fi mai eficienţi. Nu mai sun pe fiecare în parte, nu se pierde timpul. Folosim şi telefonul, evident, dar atunci când este nevoie. Pe de altă parte poate nu uită nimeni ce are de făcut, poate reciti ceea ce am scris. Tot acolo ne putem sfătui mai rapid şi toţi în acelaşi timp. Dacă are cineva o idee, o vede toată lumea, pot răspunde pe loc cei care pot ajuta şi aşa mai departe. Până acum a mers de minune”, spune edilul din Vârful Câmpului.

Cei care au nelămuriri la faţa locului, de exemplu la executat o lucrare, toaletat copaci sau desfundat şanţuri pot trimite şi poze pentru a arăta situaţia la faţa locului şi a cere lămuriri. Angajaţii, mai ales şefii de servicii, sunt mulţumiţi de această metodă.

”Păi acum şi oamenii de 60 de ani au Facebook. Avem şi noi. Este foarte bun grupul că ştim precis ce avem de făcut. La telefon poate înţelegi greşit, poate mai uiţi. Dacă nu-ţi aduci aminte exact parcă îţi este ruşine să mai suni să mai întrebi odată, că arăţi neglijent. Dar aşa totul este scris şi nu ai cum să uiţi. La faţa locului dacă găseşti o altă situaţie decât cea care trebuie, mai trimiţi o poză, o filmare, parcă este mai clar decât să explici în multe cuvinte”, spune un angajat de la Primăria Vârful Câmpului. Tot pe internet, edilul primeşte şi reclamaţii sau sugestii. Când apare o problemă, de exemplu copaci şubreziţi, crengi care stau să cadă, canale înfundate sau uliţe înzăpezite, este trimis imediat un mesaj pe grup, iar respectivul departament este dirijat la locul problemei. ”Iar de acolo îmi pot arăta cum stă situaţia, să putem lua o decizie”, spune edilul.

De la deszăpezire la toaletat copaci şi curăţat uliţe  

Toate departamentele primesc informaţiile necesare pe grup, pentru ziua în curs. Totodată tot ceea ce apare neprevăzut este transmis imediat către coordonatori. Cu ajutorul grupului de pe Facebook sunt dirijate toate lucrările edilitare, intervenţii ale voluntarilor sau chiar deszăpezirea. Angajaţii trebuie să transmită când au terminat treaba sau dacă au găsit ceva deosebit acolo unde sunt trimişi. Totodată, edilul spune că face un circuit pe unde şi-a trimis oamenii să facă cum merg lucrurile.

”Reuşesc să coordoneze concomitent mai multe activităţi. Doar prin telefoane se pierde foarte mult timp şi se pot înţelege lucrurile greşit sau efectiv mesajul, din vorbă în vorbă să-şi piardă înţelesul. Aşa se scrie odată şi vede toată lumea. Pe loc se poate face observaţii sau se pot aduce lămuriri. Evident, merg să văd şi eu cum stau lucrurile, inclusiv la deszăpezire, dar este mult mai uşor când toată lumea vede informaţia în timp real şi poate contribui cu idei sau cu soluţii. Este cumva şi o transparenţă a activităţilor pentru fiecare departament. De ce să nu profităm de tehnologie dacă a pătruns oricum în viaţa noastră chiar şi la ţară şi aproape la toate vârstele”, spune Maria Huţu.

Sursa: adev.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close