Local

LOCAL | Copiii internaţi mai mult de o lună ar putea face şcoala în spital

Copiii cu boli care necesită internare mai mare de o lună ar putea face şcoală în spital. Anunţul a fost făcut de inspectorul general al Capitalei, Constantin Trăistaru.

Inspectoratul Şcolar a întocmit deja “Metodologia privind şcolarizarea la domiciliu, respectiv înfiinţarea de grupe sau clase în spitale”, informează Mediafax.

La o primă evaluare, în Capitală ar fi aproape 250 de copii în astfel de situaţii, internaţi în Institutul Oncologic Bucureşti, Institutul Clinic Fundeni şi Spitalul “Marie Curie”.

Conform metodologiei, procesul instructiv-educativ se va desfăşura în funcţie de specificul bolii, perioada de spitalizare, de prognosticul bolii şi de anul de studiu în care este înscris elevul. Pe durata şcolarizării în clasele/grupele din unităţile spitaliceşti, elevii au acces la toate resursele de reabilitare, recuperare psihointelectuală, medicală şi socială, la alte servicii de intervenţie specifice/necesare şi diponibile în comunitate sau în unităţi specializate.

Metodologia privind şcolarizarea la domiciliu, respectiv înfiinţarea de grupe sau clase în spitale stabileşte de asemenea, care deficienţe se încadrează în categoria bolilor cronice pentru care vor fi create grupe sau clase în spitale, şi anume: afecţiuni metabolice, oncologice, infecţioase, nefrologice, neurologice, cât şi afecţiuni rare, sistemice, genetice şi autoimune, cât şi patologia psihiatrică.

Medicul curant va evalua starea de sănătate a copiilor şi va face recomandarea pentru înscrierea copilului într-o grupă sau clasă din spital.

Înfiinţarea unei clase sau grupe este posibilă pentru un număr de cel puţin şase şi nu mai mult de 12 elevi spitalizaţi, care pot beneficia de acest tip de şcolarizare.

La externare, şcoala care îl are în evidenţă pe elev, primeşte situaţia şcolară, respectiv foaia matricolă în funcţie de perioada şcolarizării în grupa din spital. Notarea elevilor se realizează conform nivelului de şcolarizare pe baza programelor şi planificărilor corespunzătoare fiecărui an de studiu, ritmicitatea notării variind în funcţie de numărul de ore săptămânal alocat fiecărei discipline. Notele sau calificativele se înregistrează în catalog, la externare elevul primeşte adeverinţa cu situaţia şcolară, foaia matricolă, după caz.

Elevii care, la externare, nu au situaţia şcolară încheiată la toate disciplinele de învăţământ din planul-cadru, pot susţine evaluarea în semestrul sau anul şcolar următor, conform legislaţiei.

Evaluările parţiale se fac la recomandarea medicului curant, în funcţie de starea şi evoluţia sănătăţii elevului pacient.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page