EducatieImportant

LOCAL | A 160-a  deschidere de an școlar la Laurian – FOTO

Pentru laurieni anul școlar sosește cu o încărcătură mai mare decât altădată pentru că în 2019 instituția împlinește 160 de ani de când a fost înființată ca unitate didactică.”Gimnaziul din Botoșani”, cum era numit în 1859, a însoțit istoria Municipiului Botoșani mai bine de un secol și jumătate. Colegiul botoșănean a atras mereu prin seriozitatea colectivului de dascăli, prin performanțele elevilor, metodele moderne de predare și diversitatea activităților extracurriculare. Unitate de prestigiu, Colegiul Național ”August Treboniu Laurian” are, de ceva vreme, concurență și se ”luptă” cu colegiile din Dorohoi, dar și cu prestigiosul Colegiu Național ”Mihai Eminescu” pentru ocuparea titlului neoficial de ”cel mai tare” liceu din județ. Familii întregi, cu generații succesive i-au urmat cursurile, vorbind cu fiecare ocazie oficială de acel ”spirit al Laurianului” pe care e greu să-l descrii, dar căruia îi duci nostalgia întreaga viață.

Deschiderea din acest an a fost patronată de directorii Mihaela Prăjinariu și Ioan Onofrei, care, așa cum e obiceiul locului, au arborat drapelul Laurianului, ajutați de elevii de nota 10, și-au transmis urările de început de an școlar, au prezentat un musafir special, au felicitat premianții de vacanță, pentru ca, la final, să sune clopoțelul. Aplaudați în urale au fost elevii Tudor Cardaș, Maria Pînzaru și Maria Lungu pentru premiile obținute în diverse competiții desfășurate în perioada vacanței.

Musafirul acestui an a fost Paul Mircea Iordache, un botoșănean  care împlinește 60 de ani de când a pășit pentru prima dată pragul Laurianului. Redactor șef al revistei ”Vatra noastră românească”, acesta le-a vorbit actualilor elevi ai colegiului despre mândria de a fi făcut cursurile liceale la instituția pe care însuși Nicolae Iorga a urmat-o în perioada sa de formare.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page