DIVERSE | ( P) Ştiai că poţi reduce semnificativ consumul maşinii tale? Iata 3 reguli simple!

Când fiecare oprire la o staţie de benzină ne goleşte buzunarul, orice litru de combustibil economisit ajunge să conteze însemnând, în fond, mai mulţi kilometri parcurşi. Dacă nu poţi lua măsuri în privinţa traficului şi nici nu reuşeşti să alegi trasee mai puţin aglomerate, cu siguranţă, însă, îţi poţi revizui stilul de condus. Poate nu ştiai, dar  modul de utilizare a maşinii, îi poate influenţa consumul.

Pentru a beneficia de o reducere semnificativă a consumului, iată ce ar trebui să ai în vedere:

 

  •        Utilizează anvelope potrivite anotimpului şi verifică periodic presiunea acestora

Nu degeaba au fost concepute mai multe tipuri de anvelope pentru sezonul rece şi sezonul cald. Fiecare categorie este destinată unui anumit tip de rulaj şi având în vedere că ele sunt singurele suprafeţe de contact între maşină şi carosabil, ar trebui să nu fie ignorate. Nu poţi merge cu cauciucurile pentru anotimpul cald  în toiul iernii şi nici invers. Aderenţa celor de vară pe gheaţă tinde spre zero, fapt care poate provoca accidente. Anvelopele de iarnă au o compoziţie diferă faţă de cele de vară şi utilizate la temperaturi crescute, se vor toci într-o perioadă mult mai scurtă de timp. În ambele cazuri, acest lucru influenţează consumul.

În plus, este recomandat să verifici măcar o dată pe lună presiunea roţilor şi să respecţi specificaţiile producătorilor. Poate nu ştiai, dar o presiune mai mică înseamnă un consum mai mare cu 3-4% şi o uzare mult mai rapidă a anvelopelor. Este adevărat că dacă mergi cu masina supraîncărcată ar trebui să măreşti presiunea roţilor cu 0,1 – 0,2 bari peste valoarea nominală. În restul timpului, nu este nevoie de mai mult.  Atenţia îţi va fi răsplătită cu un consum mai scăzut cu până la 10 procente. Parcă nu e chiar de neglijat, nu?

  •        Nu încărca maşina cu lucruri de care nu ai neapărată nevoie

Este un lucru binecunoscut faptul că o maşină mai uşoară consumă mai puţin. Poate nu vei considera importante mărunţişurile uitate în fiecare zi, însă când ele se adună şi ocupă tot portbagajul, parcă nu ar strica o curăţenie. Ca să nu mai punem la socoteală faptul că s-ar putea să nu ai nevoie de lanţurile de zăpadă în miezul verii sau de salteaua gonflabilă atunci când afară ninge ca-n poveşti.

Ca idee, ar trebui să ştii că o încărcătură suplimentară de 35 de kg determină creşterea consumului cu 1-1.5%, iar o maşină complet încărcată (cu 5 oameni la bord alături de bagaje) poate consuma cu până la 15-20% mai mult! Evident, datele diferă în funcţie de mai mulţi factori, dar  la fel de important de ştiut este că ar trebui să renunţi la barele de pe plafon sau la portbagajul suplimentar, dacă nu ai neapărată nevoie de ele. Înafara faptului că influenţează aerodinamica maşinii, creşterea consumului este şi ea relevantă: cu până la 15-20%.

 

  •        Accelerează doar atât cât ai nevoie, frânează la fel

Nu este nevoie să accelerezi ca la curse între semafoare, pentru simplul fapt că un astfel de comportament echivalează cu o risipă de combustibil. Nici foarte încet, nu este recomandat, ci doar cât este necesar astfel încât maşina să se pună în mişcare. Apoi fii gentil cu acceleraţia, s-ar putea să nu ai nevoie de pedala apăsată la maximum. Dacă maşina ta nu are un sistem start/stop nu e cazul să opreşti motorul la fiecare intersecţie. Nu vei reuşi decât să îţi descarci bateria şi să îţi uzezi demarorul, fără a face vreo economie semnificativă de combustibil. Mai bine încearcă să mergi constant, atât înfara localităţii, cât şi în oraş, evident, atât cât îţi permite traficul.

La fel de importantă este şi frânarea, care, în sine, este doar o risipă de energie. Foloseşte frâna de motor în locul pedalei de frână. Cu cât poţi încetini mai lent şi mai natural, anticipând condiţiile de trafic, cu atât mai economică îţi va fi deplasarea. Şi pentru a face acest lucru fără prea mult efort, păstrează distranţa chiar şi în oraş. Astfel, vei avea mai mult timp de reacţie dacă între timp se schimbă culoarea semaforului şi nu vei fi nevoit să frânezi brusc.

 

  •        Turează corect motorul

Eşti în viteza a doua şi te apropii de 80 de km/h?  Atunci este clar că motorul maşinii tale este supraturat, doar dacă nu cumva ai o maşină de curse. Orice turaţie în plus faţă de regimul optim de exploatare, înseamnă mai mult combustibil consumat. Pentru a obţine un raport bun cost-consum, motorul ar trebui utilizat la limita minimă a regimului optim de turaţie, fapt care implică schimbarea rapidă a treptelor de viteză şi adaptarea la condiţiile de drum. Nu există o reţetă general valabilă pentru toate motoarele. În  general, pentru majoritatea dintre ele se recomandă trecerea în treaptă superioară oriunde între 1700 rpm şi un pic peste 2.500 rpm, mai ales că fiecare are propriul regim de turaţie pentru a funcţiona în cei mai buni parametri. Acest lucru este generat de o mulţime de factori (cilindree; diesel/benzină; motor turbo/motor aspirat, etc). Este nevoie să “simţi” motorul, să încerci să îţi dai seama de limitele sale de turaţie şi totodată să înţelegi ce ai mai putea îmbunătăţi în stilul tău de condus.

Dacă vei ţine cont de aceste sfaturi, poate, cine ştie, vei reuşi să treci mai rar pe la benzinărie.

https://www.confused.com/on-the-road/maintenance/wrong-fuel-petrol-in-diesel-car

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close