Diverse

DIVERSE | Ce faci să nu-ți moară bateria la mașină pe frig?

Atunci cand temperatura exterioara se apropie de 0 grade sau chiar scade sub aceasta valoare, diminetile reci devin un test important pentru bateria masinii tale. Problema acumulatorilor descarcati nu este una noua nici pentru cei de la volan si nici pentru mecanicii din service, insa daca neglijezi anumite aspecte legate de intretinerea ei si ignori cateva sfaturi, risti ca masina ta sa ramana imobilizata in parcare.

De ce da semne de oboseala bateria si mai ales la frig?

Cu cat este mai frig afara, cu atat curentul de pornire al bateriei ar trebui sa fie mai mare pentru a ajuta pornirea motorului. In special la temperaturi cu minus, bateria ar trebui sa  dea tot ce are mai bun, insa lucrurile nu stau deloc asa, asta deoarece la o valoare de 0 grade Celsius, capacitatea bateriei scade cu 20%, la -10 grade C se reduce cu 33% iar la -20 grade C acumulatorul livreaza curent la doar jumatate din capacitate. In consecinta, bateriile mai vechi sau mai slabe nu mai reusesc sa isi faca treaba.

De ce sunt mai solicitate bateriile la motoarele diesel?

Intr-adevar, bateria de acumulatori si electromotorul sunt mai solicitate in cazul motoarelor diesel, pentru ca propulsoarele diesel au nevoie de compresie mare pentru o pornire cat mai usoara. Era diesel-urilor care aveau nevoie de preincalzire a trecut, insa totusi, pentru o pornire cat mai usoara pe frig, ar fi indicat sa utilizati ulei cu vascozitate redusa (acceptata de producator), iar in functie de modelul de masina exista pentru masinile noi un electromotor special pentru pornire usoara. Mai mult, iarna se poate suplimenta curentul din baterie cu ajutorul unui robot de pornire.

Cum prelungesti durata de viata a acumulatorului de la masina?

Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa verificati nivelul electrolitului (lichidul care acopera placutele bateriei). Acesta trebuie sa acopere complet placutele si sa le depaseasca cu aproximativ 1 centimetru. Daca nivelul electrolitului este mai scazut decat ar trebui sa fie, completati cu apa distilata. Intr-o situatie de urgenta se poate folosi apa fiarta si racita sau apa de ploaie. Intr-un acumulator nou, densitatea de acid sulfuric din compozitia electrolitului este de 1,28 grame/cm cub; aceasta valoare va scadea treptat, pe masura ce avem consum pe baterie. La incarcarea acesteia, atat prin alternatorul masinii cat si la redresor, sulfatul de plumb depus pe placi in urma interactiunii radicalului acid cu pasta de pe placi se descompune si se elibereaza din nou radical acid in electrolit, reactie ce va completa densitatea acidului pana la valoarea optima de 1,28 g/cm cub.

Articolul integral pe Citynews.ro.

 

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page