ECONOMIC

ANAF, nevoit să cedeze după problemele la sistemul e-Factura. Până când nu se dau amenzi

ANAF se vede nevoită să cedeze după problemele la sistemul e-Factura. Transmiterea documentelor pentru anul contabil 2023 se va putea face, fără sancțiuni, până pe 31 martie.

Reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au anunțat că raportarea în sistemul e-Factura pentru anul contabil 2023 se poate face până la data de 31 martie, fără amenzi.

În cadrul unui webinar organizat de ANAF, reprezentantul instituției a afirmat că „ar trebui să fie raportate până la 31 martie facturile pentru toată perioada (1 ianuarie – 31 martie)”, potrivit realitatea.net.

Sistemul RO e-Factura a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie 2024 pentru toate livrările de bunuri și prestările de servicii care au loc în România. Dar contribuabilii au întâmpinat probleme cu logarea în Spațiul Privat Virtual (SPV), precum și erori la depunerea și descărcarea de facturi, și au avut neclarități cu privire la modul care se vor aplica amenzile. Așa că totul s-a amânat până la 31 martie.

Amenzi pentru nerespectarea termenelor de transmitere în sistemul e-Factura

De la jumătatea anului 2024, încep să se aplice amenzi semnificative pentru nerespectarea termenului limită de 5 zile calendaristice pentru transmiterea facturilor prin intermediul sistemului e-Factura. Această măsură are drept scop impulsionarea conformității și trecerea la utilizarea eficientă a tehnologiei în procesul de facturare.

Pentru marii contribuabili, amenda pentru depășirea termenului de transmitere a facturilor este cuprinsă între 5.000 și 10.000 de lei.

În cazul contribuabililor mijlocii, sancțiunea se situează între 2.500 și 5.000 de lei. În timp ce pentru celelalte persoane juridice și persoane fizice, amenda variază între 1.000 și 2.500 de lei.

Aceste penalizări  vin în contextul eforturilor de digitalizare a proceselor financiare și fiscale, în special în ceea ce privește transmiterea facturilor prin sistemul e-Factura. Miza acestor sancțiuni este stimularea respectării termenelor limită stabilite, cu scopul de a asigura o tranziție fluidă și eficientă către utilizarea exclusivă a acestei platforme.

Această evoluție reprezintă un semnal clar că autoritățile încurajează adoptarea tehnologiei pentru îmbunătățirea proceselor administrative și reducerea birocrației. În plus, se evidențiază importanța conformității cu noile reguli, subliniind necesitatea adaptării rapide la schimbările din peisajul fiscal.

Începând cu 1 iulie 2024, e-Factura va fi singurul canal prin care se vor mai putea transmite facturile

Orice alt mod de prezentare a acestor documente va fi lipsit de consecințe fiscale. În situația în care o factură în cadrul relației B2B nu este transmisă conform obligației impuse de e-Factura, acest lucru va constitui o contravenție și va fi sancționat cu o amendă echivalentă cu suma TVA înscrisă în factură.

Sistemul național privind facturarea electronică RO e-Factura este disponibil în Spațiul Privat Virtual (SPV). Poate fi accesat exclusiv prin utilizarea unui certificat digital calificat pentru semnătură electronică calificată pe token sau la distanță. CertSIGN oferă firmelor, ONG-urilor sau PFA-urilor semnătura electronică calificată pentru e-Factura printr-un proces simplu și 100% online.

Contribuabilii sunt încurajați să respecte termenele limită și să utilizeze certSIGN pentru a-și asigura accesul ușor și sigur la sistemul RO e-Factura. Evitarea amenzilor și menținerea conformității cu regulamentele sunt priorități cruciale pentru toți cei implicați în procesul de facturare electronică.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page