SANATATE | Cum gătești sănătos carnea de porc

Cu toții știm că porcul nu este cea mai slabă carne, iar modul de a prepara friptura de porc contează enorm pentru sănătatea noastră. Deși pare mult mai ușor și rapid să prăjim carnea, totuși, ar trebui să recurgem mult mai des la cuptor, mai ales când vine vorba de carnea de porc.

Cu toții știm că porcul nu este cea mai slabă carne, iar modul de a prepara friptura de porc contează enorm pentru sănătatea noastră. Deși pare mult mai ușor și rapid să prăjim carnea, totuși, ar trebui să recurgem mult mai des la cuptor, mai ales când vine vorba de carnea de porc.

Iată câteva idei despre cum gătești sănătos carnea de porc. Înainte de toate, este bine să se consume cu moderație carnea roșie, în special cea de porc, care este și cea mai grasă. Grăsimile saturate se digeră mult mai greu, așa că riscul dezvoltării cancerului de colon sau a unei boli de inimă crește considerabil dacă se face exces. Carnea de porc ar fi de preferat să nu se consume alături de cartofi, paste, orez, pâine sau mămăligă, deoarece digestia se îngreunează și mai mult. De preferat este să se mănânce cu diverse alte legume și multe murături.

Cum gătești sănătos carnea de porc – consumă carne de porc cu moderație pentru sănătatea ta

Persoanele cu probleme legate de colesterol, diabet, boli digestive, boli de rinichi, hipertensiune arterială ar trebui să evite consumul de carne de porc. Pot mânca ocazional, dar cu simțul responsabilității și neapărat alături de un pahar de vin roșu natural, care împiedică grăsimile să se așeze în locurile nedorite.

Carnea de porc la cuptor poate fi o delicateță excelentă dacă știi să o gătești. Se poate pune bucata de carne de porc pe un pat de legume proaspete într-un vas termorezistent, acoperit sau nu cu o folie de aluminiu. Se lasă la cuptor cât este necesar, este foarte gustos și sănătos. Pentru a mai tăia din gustul gras, se condimentează cu mult ghimbir. Ghimbirul protejează stomacul și ajută la circulație.

Cum gătești sănătos carnea de porc – folosește mai des cuptorul și prepararea prin înăbușire

Prepararea cărnii de porc la wok sau pe grătar sunt alte metode mai sănătoase. În wok se poate face carnea cu legume și doar puțin ulei de susan sau măsline. Se taie felii cât mai subțiri și se lasă la gătit alături de legume și neapărat condimente mai iuți. Grătarul este o altă metodă mai bună de a prepara carnea de porc, însă nu se folosește uleiul sau alte grăsimi.

Carnea de porc înăbușită în legume suculente, alături de câteva condimente aromate pot face o gustare senzațională și sănătoasă. Se pun bucățile de carne de porc într-o tigaie, se lasă la rumenit puțin, apoi se adaugă legume suculente, precum roșii, dovlecei, ciuperci și se condimentează. Se mai adaugă vin roșu sau bere, astfel carnea se frăgezește și mâncarea astfel preparată nu conține atât de multe grăsimi.

Sursa: clicksanatate.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close