Educatie

Proiect transfrontalier implementat de IȘJ Botoșani: „Împreună pentru integrarea educațională mai bună a copiilor cu nevoi speciale” – FOTO

Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, în calitate de Beneficiar/Aplicant/Lider de parteneriat, implementează proiectul ”Together for a better educational integration of children with special educational needs” – ”Împreună pentru integrarea educațională mai bună a copiilor cu nevoi speciale”, 2SOFT/1.1/133. Partenerul principal este Direcția Învățământ, Tineret și Sport Bălți, Republica Moldova, iar proiectul se desfășoară în stil oglindă, simetric. Proiectul a demarat în luna noiembrie a anului 2020 și se va finaliza în luna mai 2022, fiind finanțat prin Programului Operaţional Comun România-Republica Moldova, proiect de tip SOFT,  Obiectivul tematic 2: Sprijin pentru educaţie, cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare, Prioritatea 1.1 – Cooperare instituțională în domeniul educațional în vederea creșterii accesului la educație și a calității acesteia  – Joint Operational Programme Romania–Republic of Moldova 2014-2020, 2nd Call for Proposals. Obiectivul general al proiectului este asigurarea accesului la o educație de calitate pentru copiii cu nevoi educaționale speciale, la nivelul a două regiuni – Botoșani, România și Bălți, Republica Moldova. Școlile pilot din județul nostru sunt: Școala Gimnazială nr. 12 Botoșani, Școala Gimnazială ”Elena Rareș” Botoșani, Școala Gimnazială ”Sfânta Maria” Botoșani, Școala Gimnazială ”Alexandru Ioan Cuza” Dorohoi, Liceul ”Demostene Botez” Trușești.

Din grupul țintă și de beneficiari ai proiectului, un număr de 100 de elevi, cadre didactice și părinți, din cele cinci școli pilot, au participat la o vizită culturală, la sediul Fundației Ștefan Luchian, în preajma zilei de naștere a pictorului, apoi au vizionat piesa ”Ursul păcălit de vulpe” la Teatrul de păpuși pentru copii și tineret ”Vasilache” Botoșani. Traseul a fost continuat cu o vizită la Casa Memorială Nicolae Iorga, urmată de Muzeul Județean de Istorie și plimbarea recreativă în Parcul ”Mihai Eminescu”. Organizați pe grupuri de câte 20 de participanți din fiecare unitate, cu un program bine stabilit, pentru că și accesul la obiectivele propuse a fost restricționat, din cauza pandemiei, elevii, profesorii și părinții au fost primiți și la sediul Inspectoratului școlar județean Botoșani, unde au vizionat o serie de videoclipuri realizate în cadrul proiectului în celelalte școli partenere, au primit o surpriză și au evaluat activitatea.

Conducerea Inspectoratului școlar județean Botoșani, împreună cu experți din proiect, echipa de implementare, inspectori școlari, directori, cadre didactice din școlile pilot și părinți ai elevilor, am demonstrat cu toții că implicarea este cheia succesului, iar ”ÎMPREUNĂ” nu este doar o sintagmă fără conținut, ci un mod de viață, de educare și autoeducare, iar starea de bine contribuie la integrarea socială și la obținerea succesului.

Mai multe informații despre proiect și materialele de prezentare pot fi obținute, accesând site-ul https://togetherforchildren.ro/ sau https://isjbotosani.ro/proiecte-europene/proiecte-transfrontaliere/alte-proiecte/together-for-a-better-educational-integration-of-children-with-special-educational-need-impreuna-pentru-integrarea-educationala-mai-buna-a-copiilor-cu-nevoi-speciale.html.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page