Politic

POLITIC | Costel Șoptică: Abandonul şcolar, una dintre marile probleme nerezolvate ale judeţului Botoşani

Am abordat subiectul situaţiei copiilor neşcolarizaţi din judeţul Botoşani, rămas departe de o rezolvare decentă din partea actualilor guvernanţi. Soluţionarea problematicii reducerii fenomenelor absenteismului şi prevenirii abandonului şcolar se lasă, din păcate, îndelung aşteptată, în condiţiile în care România este ţara cel mai mare număr de analfabeţi din Europa, iar 6% dintre români nu ştiu carte.

Cauzele cel mai des întâlnite pentru care abandonul şcolar persistă în rândul elevilor, recunoscute de oficialii Ministerului Educaţiei Naţionale, sunt situaţia materială precară, divorţul, dezinteresul părinţilor, implicarea şi responsabilizarea elevilor în treburile gospodăreşti în detrimentul activităţilor educative. Potrivit Anuarului Statistic al României din 2016, realizat de Institutul Naţional de Statistică, în anul şcolar 2014-2015, la nivel naţional, rata abandonului şcolar în învăţământul primar şi gimnazial a fost de 2,0% (1,8% în învăţământul primar şi 2,1% în învăţământul gimnazial). Cea mai mare valoare a ratei abandonului s-a înregistrat în învăţământul postliceal şi de maiştri, respectiv 10,7%, iar la nivelul învăţământului liceal şi profesional, a fost de 3,5%. Pentru anul 2016, conform datelor din Sistemul Informatic Integrat al învăţământului din România (SIIIR), rata abandonului şcolar, la nivel naţional, este de 0,13%. În judeţul Botoşani, rata abandonului şcolar este de 1,8%.

Conducerea MEN mi-a comunicat şi intenţiile avute în vederea adoptării măsurilor de rezolvare a situaţiei abandonului şcolar. Guvernanţii susţin că vor să reducă sărăcia în comunităţile marginalizate, prin punerea în centrul lor a copilului şi a nevoilor sale şi înlăturarea obstacolelor care îl împiedică să meargă la şcoală (servicii destinate copilului şi familiei), precum şi transformarea mediului şcolar într-unul prietenos, capabil să atragă şi să menţină copilul (activităţi destinate şcolii şi cadrelor didactice).

Din nefericire, între ceea ce spun responsabilii din Ministerul Educaţiei Naţionale şi ceea ce se întâmplă în realitate este o diferenţă ca de la cer la pământ! Oficialii guvernului PSD vorbesc mult, dar fac în continuare foarte puţin! Doar o  viitoare guvernare liberală va reuşi să pună cu adevărat preţ pe viitorul tinerei generaţii, în aşa fel încât tinerii noştri să aibă condiţiile optime pentru a învăţa şi apoi să rămână în ţară.

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page