DIVERSE | Remedii pentru un somn ușor

Oricât de obosită ai fi, în unele nopți nu poți să pui geană pe geană? Înainte să apelezi la medicamentele clasice, care în multe cazuri pot duce la dependență, încearcă remediile naturale, fără efecte adverse.

Tinctura de valeriană

Valeriana este una dintre cele mai recomandate plante cu  efect relaxant. Numeroase studii au demonstrat că planta îmbunătățește calitatea somnului și scurtează timpul până adormi. Cele mai bune rezultate se observă dacă folosești extractul de valeriană pentru o perioadă lungă de timp. Prepari tinctura de valeriană din 5 linguri de pulbere de rădăcină de valeriană și 200 ml alcool pur, de 70˚. Combini ingredientele, amesteci și pui totul într-un borcan. Închizi ermetic și lași 14 zile la macerat. Strecori și ții tinctura la frigider în sticluțe din sticlă, închise la culoare. Iei câte 1 linguriță, diluată în 100 de ml de apă, cu 15-20 de minute înainte de a merge la culcare.

Pulberea de hamei

Conform unor studii, berea îți îmbunătățește starea de spirit. Acest lucru se datorează conținutului de hamei, care are efect calmant. Planta reduce stările de anxietatea și ameliorează tulburările de somn, acționând ca un sedativ ușor. Este de ajuns să iei 1 linguriță de pudră de hamei, amestecată cu miere, și vei adormi mult mai repede.

Aromoterapia cu lavandă

Cu un miros aparte, lavanda relaxează sistemul nervos, alungă depresia și ameliorează migrenele. Pentru a beneficia de efectul ei sedativ, poți apela la aromoterapie. Pui câteva picături de ulei de lavandă într-un vas cu apă fierbinte, acoperi capul cu un prosop și inhalezi cinci minute vaporii eliberați. Dacă îți plac aromele puternice, poți să ții un săculeț cu frunze și flori de lavandă sub pernă.

Infuzia din flori de mac

Un alt sedativ eficient este infuzia din petale de flori de mac. Acestea reduc starea de nervozitate și relaxează organismul. Pui o linguriță rasă de petale uscate în 200 ml apă fierbinte, amesteci și lași la infuzat 5-6 minute. Strecori și bei cu 15-20 de minute înainte de culcare. Ai grijă să nu depășești cantitatea de 1 cană de ceai pe zi, deoarece conține morfină. Infuzia nu este recomandată copiilor sub 3 ani și femeilor însărcinate.

Ceaiul de mărar

Cei care se trezesc des  în timpul somnului pot încerca un ceaiul aromat din semințe de mărar. Pui o linguriță de semințe de mărar în 250 de ml de apă și lași să clocotească 2-3 minute. Dai deoparte, strecori și lași să se răcorească. Bei ceaiul cu puțin timp înainte de a merge la culcare.

Sursa: www.clickpentrufemei.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close