Diverse

DIVERSE | LISTA NEAGRĂ pentru șoferi se pregătește! Cum afectează CAZIERUL JUDICIAR preţul RCA

DEGEABA? Sistemul bonus-malus, aplicat la asigurările RCA, funcţionează de aproape patru ani în România, afectează până la 15% dintre şoferi şi nu îmbunătăţeşte prea mult circulaţia pe drumurile publice, pentru că avem un număr ridicat de accidente, comparativ cu alte state UE

Sistemul de asigurări din România, aşa cum este el conceput, vrea să fie generos cu şoferii disciplinaţi şi aspru cu aceia care dau cu maşina peste vreun partener de trafic. În acest scop, există sistemul bonus-malus, introdus de la 1 ianuarie 2010 pentru persoane fizice și de la 1 ianuarie 2012 pentru persoane juridice. Acesta cuprinde 14 clase de bonus (cu reducerea primei RCA), 8 de malus (cu majorarea primei) şi una denumită B0, care nu implică nici reducere, nici majorare.

„Reducerea maximă ce poate fi acordată, aferentă clasei B14, este de 50% din valoarea primei de asigurare. Ea poate fi obţinută după 7 ani de la momentul aplicării sistemului bonus-malus“, informează Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Cât de bine conduc şoferii români?

7 din 100 de maşini din România au provocat anul trecut daune acoperite de RCA spre deosebire de 5 în Polonia, 4,4 în Croația, 4 în Lituania sau 3 în Ungaria. Rata combinată a daunelor pe segmentul RCA în 2013 a fost printre cele mai mari din Europa: 130,8%, relevă o analiză efectuată de UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România. Dar unii jucători din piaţa asigurărilor au viziuni un pic diferite. „Din datele pe care le deţinem la companie, România nu are chiar cea mai mare frecvenţă de daune din Europa.

Potrivit acestor date, noi ne situăm la 8%-9%, în timp ce Ungaria se află la 10%-12%. Frecvenţe mai mici au ţări ca Austria sau Germania, cu un nivel de 4%-5%“, a spus, pentru Capital, Ionel Dima, director general la compania de regularizări de daune Avus România.

Cititi mai mult: www.capital.ro

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page