DiversePublicitate

Cu Ce se Ocupă Agenţiile de Marketing Digital şi Pe Ce Îşi Bazează Activitatea

Dacă vrei să ai o afacere de succes, o bază de clienţi valoroşi şi o relaţie cât mai bună cu aceştia ai nevoie de strategii de marketing bine realizate. Fără acest proces nu vei face faţă concurenţei şi nu vei rezista în peisajul afacerilor online. 

Chiar dacă metodele şi canalele folosite în marketingul digital sunt diferite, obiectivele rămân aceleaşi, vizând ajungerea la clientul ţintă şi la a-l convinge să cumpere de la tine produsul sau serviciul pe care îl oferi. Modul în care ajungi la clienţii interesaţi de nişa ta de activitate ţine de o abordare adecvată a căilor şi canalelor digitale unde se află potenţialii clienţi. 

Cu ce se ocupă agenţiile de marketing digital

Agenţiile de marketing digital precum agenția Moloso se ocupă cu obţinerea informaţiilor complete despre un produs sau un serviciu, prezentarea acestora într-o formă optimizată pentru motoarele de căutare şi atragerea potenţialilor clienţi. De fapt, marketingul digital este un termen larg care cuprinde mai multe strategii pentru comercializarea produselor prin media digitală.

Marketingul digital funcţionează prin combinarea a mai multor strategii care au ca scop un singur obiectiv şi anume de a genera trafic către afacerea ta online sau fizică. Sau, mai simplu spus, de a transforma vizitatorii în clienţi fideli care vor reveni şi pe viitor şi care chiar te vor recomanda. 

Strategii folosite de companiile de marketing digital pot include marketing pe reţelele sociale, optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), marketing de conţinut sau publicitate digitală.

Marketing pe reţelele sociale

Dacă pornim de la faptul că toată lumea are un telefon mobil şi un cont pe cel puţin o reţea de socializare, este clar că de aici ar trebui să începi pentru a-ţi găsi potenţialii clienţi. Platformele social media precum Facebook, Twitter, Pinterest, YouTube, WhatsApp sunt cele mai bune locuri în care companiile pot interacţiona cu clienţii din nişa lor de activitate.

De asemenea, în baza profilului, de aici se pot crea baze de consumatori valoroşi. Astfel, campaniile pot fi direcţionate către potenţialii clienţi, fiind mai eficiente şi mai rentabile. Reţelele sociale sunt, de fapt, platforme gratuite în care firmele pot interacţiona cu utilizatorii, îşi pot construi brandul şi pot câştiga clienţi. 

Chiar şi o pagină simplă de Facebook pe care postezi regulat informaţii, comunicate, răspunzi la întrebări sau îţi promovezi produsele sau serviciile poate contribui enorm la proiectarea imaginii mărcii. Aici poţi să creezi relaţii cu clienţi prin note personalizate care ţin cont de zilele de naştere sau de nume, de poveştile lor despre experienţa pe care au avut-o cu produsul sau serviciul tău. De asemenea, este un loc în care poţi împărtăşi evenimente şi povești din compania ta cu clienţii tăi. 

Strategii de marketing pe reţelele sociale pentru companii B2B

Companiile B2B pot beneficia şi ele de strategii de marketing pe reţelele sociale. Astfel, vor ajunge la publicul ţintă, îşi cresc autoritatea şi atrag încrederea posibililor clienţi şi, în final, îşi cresc vânzările. Companiile B2B pot utiliza marketingul de influenţă ajungând la utilizatorii care sunt adevăraţi factori de decizie pentru public, dar şi pentru a crea reţele de utilizatori care, pe viitor, pot deveni clienţi fideli. 

Cum să ai succes cu campaniile digitale de pe reţelele sociale 

Dacă vrei să ai succes cu campaniile digitale de pe reţelele sociale ar trebui să urmăreşti: să înţelegi cât mai bine componentele acesteia, să dezvolţi o reţea cât mai mare de utilizatori care te urmăresc şi să îţi actualizezi continuu eforturile cu instrumentele adecvate. Campaniile de marketing pe reţele sociale constau în reclame direcţionate şi te ajută să păstrezi contactul cu clienţii tăi prin practici active de gestionare a acestora. 

Optimizarea SEO

Optimizarea pentru motoarele de căutare se poate spune că este coloana vertebrală a unei campanii de marketing digital. Optimizarea SEO îţi îmbunătăţeşte clasamentul site-ului în pagina de rezultate ale motoarelor de căutare, adică SERP-ul. Cu cât ai o poziţie mai bună, cu atât vei fi mai uşor de găsit şi vizitat de către posibilii tăi clienţi. Specialiştii SEO trebuie să elaboreze continuu strategii şi metode care să ţină cont de algoritmii de căutare şi ultimele tendinţe. 

Principalele instrumente SEO sunt:

  • Studiul cuvintelor cheie din nişa ta de activitate
  • Analiza strategiilor care ar putea funcţiona cel mai bine pentru firma ta
  • Creare unui conţinut relevant care să ofere clienţilor ceea ce caută
  • Actualizarea strategiilor în funcţie de ultimele modificări ale algoritmilor de căutare, etc.

O agenţie specializată în SEO înţelege care este afacerea ta şi care sunt clienţii din nişa ta de activitate şi va dezvolta strategiile adecvate. Se va folosi de cuvintele cheie, de locaţie şi de conţinut optimizat în funcţie de acestea, pentru a viza exact publicul ţintă. Toate afacerile trebuie să fie acum prezente online şi, dacă sunt aici, trebuie să aibă un site optimizat SEO. Doar aşa vor face faţă concurenţei!

Marketing de conţinut

Conţinutul site-ului tău este esenţial pentru a fi cât mai bine văzut de motoarele de căutare, dar şi pentru a atrage clienţii. Oamenii vor să citească cât mai multe informaţii despre produsele sau serviciile de care au nevoie şi au nevoie de conţinut relevant. Prin urmare, acesta este cheia pentru a atrage atenţia vizitatorilor şi a-i convinge să îţi devină clienţi. 

Publicarea unui anunţ sau a unui comunicat pe Facebook nu este suficientă. La fel, nici articolele publicate pe blogul site-ului. Totul trebuie bine redactat şi conceput, să includă cuvinte cheie cu un volum mare de căutări şi să ofere date utile şi relevante. Trebuie să fii conştient de faptul că, dacă nu le va plăcea conţinutul, vizitatorii vor părăsi imediat pagina. 

Marketingul se bazează pe conţinut care poate construi trafic organic către site, iar acest lucru se poate realiza doar oferind clienţilor ceea ce caută şi informaţii utile. Doar aşa ei vor fi convinşi să cumpere de la tine sau să revină în viitor. 

Publicitate digitală

În mediul online ai posibilitatea de a promova produse sau servicii pe numeroase platforme. Poţi crea anunţuri direcţionate, personalizate pe baza geodemografică şi a profilului consumatorilor. De asemenea, cu Google AdWord poţi obţine o mulţime de informaţii despre cuvinte cheie şi poţi crea anunţuri care să le conţină. Pe Facebook poţi posta reclame în funcţie de ocazii sau de conţinutul care este partajat. Astfel, poţi direcţiona reclamele cu precizie pentru a ajunge la cei cu adevărat interesaţi. 

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page