DIVERSE | 10 metode testate care aduc fericirea

Stresul pare să facă parte din viața noastră de zi cu zi, astfel că avem de multe ori impresia că nu putem scăpa de acest sentiment neplăcut. Stresul ne afectează productivitatea la locul de muncă, ne invadează spațiul și timpul personal, ba chiar poate duce la depresie.

Din fericire, ultimele cercetări arată că stresul poate fi învins prin câteva metode simple și de efect!

O plimbare scurtă

O plimbare liniștită și relaxată în natură poate face minuni pentru corp și minte, fiind de preferat ca evadarea ta să aibă loc într-un parc sau într-un spațiu deschis și verde, pentru o stare de armonie a organismului.

Ascultă muzică

Nu degeaba se spune că muzica acționează precum un drog asupra creierului! Ascultă muzica preferată și vei observa cum mintea ta se va elibera de norii negri. Muzica stimulează producția de dopamină (un hormon responsabil pentru starea de bine), încetinește ritmul cardiac și diminuează tensiunea arterială, oferind o stare de relaxare și liniște corpului.

Inspiră și expiră adânc

Este un fapt bine cunoscut că respirația are un loc important în ceea ce privește sănătatea organismului. Practicarea exercițiile de respirație ajută organismul să se relaxeze, prin eliberarea tensiunilor și a stresului.

Ia o pauză de gustare

Bucură-te de ceva dulce – o ciocolată, o bomboană sau o băutură. Acest mic răsfăt îți va calma simțurile rezultând în secreția unor hormoni de stres numiți glucocorticoizi.

Un pui de somn

Este dovedit faptul că un pui de somn contribuie la diminuarea stărilor de anxietate și la reducerea tensiunii arteriale. Cele mai recente studii arată că a trage un pui de somn te face mai alert, reduce stresul și îmbunătățește funcția cognitivă. Acordă-ți la prânz un răgaz de 20 de minute de somn și vei observa diferența.

Practică vizualizarea

Oricât de confuz ți s-ar părea, se spune că vizualizarea unui peisaj calm, frumos și liniștit te poate ajuta să elimini stările de anxietate.

Fă mișcare

Veste bună pentru iubitorii de sport! Câteva minute de mișcare, chiar și atunci când te simți stresat, contribuie la eliberarea de endorfine și implicit la diminuarea stresului.

Bea ceai

Studiile arată că ceaiul negru contribuie la diminuarea nivelului de stres și la inducerea stării de relaxare.

Sărută și îmbrățișează o persoană dragă

Este un fapt dovedit! Sărutul, îmbrățișările sau atingerile reduc nivelul de stres și tensiunea arterială la adulți.

Cumpără o plantă…sau două

Pe lângă faptul că purifică aerul, cercetătorii au descoperit că prezența ghivecelor cu plante în mediul în care trăim este asociată cu reducerea sentimentelor de anxietate, oboseală și stres.

Sursa: www.clicksanatate.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close