Diverse

AUTO | Dacia fascineaza: Cum si-a schimbat destinul si a cucerit “din greseala” Europa

Brandul romanesc, care cunoaste in prezent cea mai puternica crestere a vanzarilor in Uniunea Europeana, nu a fost niciodata destinat acestei piete.

Dacia, divizia low-cost a constructorului autofrancez Renault, vinde masini cu adevarat ieftine. In unele cazuri, sunt chiar cu 50% mai ieftine decat modelele similare oferite de companiile rivale.

In Europa lovita de recesiune, Dacia face performanta. In primele sase luni ale anului, compania a vandut 141.278 de unitati in Uniunea Europeana, cu 17,6% mai multe decat in perioada corespunzatoare din anul precedent.

Aceasta reprezinta cea mai mare crestere procentuala a vanzarilor din Europa si un rezultat impresionant pentru o piata care a scazut cu 6,6% in perioada mentionata, potrivit datelor Asociatiei Europene a Producatorilor Auto.

Succesul Dacia nu are legatura doar cu faptul ca piata auto europeana trece prin cea mai neagra experienta din ultimele decenii. Analistii arata ca Dacia era in crestere chiar si inainte de criza, pur si simplu pentru ca nu are concurenta, scrie Associated Press.

“Din punct de vedere istoric, nimeni nu vrea sa faca masini ieftine. Din punct de vedere intelectual, cultural nimeni nu a fost pregatit sa faca acest lucru”, deoarece cultura companiilor auto este impusa de ingineri, iar inginerii vor sa inoveze constant, a comentat analistul Carlos Da Silva de la IHS Automotive.

Construirea unei masini ieftine presupune un mod diferit de gandire.

De la o Lada “mai buna” la salvarea Renault
Renault a preluat Dacia in anii 1990 cu intentia de a construi o masina pentru Europa Centrala si de Est, cu scopul principal de dezvolta un produs mai bun decat Lada, masina ruseasca care a dominat piata in blocul estic.

Totusi, masinile Dacia au fost testate si in Europa Occidentala si au inceput sa aiba rezultate bune. Dacia are inca o cota redusa, reprezinta doar 2,5% din piata europeana, insa Da Silva subliniaza ca aceasta este cea care sustine compania parinte. Dacia depinde de componentele Renault, iar in unele parti ale lumii, precum Argentina, Brazilia si Rusia, se vinde sub logo-ul Renault.

Daca in prima jumatate a anului Dacia a mers bine, vanzarile Renault au scazut cu 10,4%. Castigurile companiei franceze au fost de doar 39 de milioane de euro in perioada ianuarie-iunie.

“Dacia a salvat deja compania”, spune Da Silva.

La salonul auto de la Frankfurt din acest an, Dacia a prezentat noul Duster SUV – o masina care tinteste clasa de mijloc in plina dezvoltare din pietele emergente. Noul Duster are un pret de pornire de 10.490 de euro. Spre comparatie, SUV-ul Renault, Koleos, costa cel putin 28.490 de euro.

Nimic nu opreste producatorii auto sa “atace” piata masinilor low-cost. Volkswagen urmareste in prezent sa intre pe acest segment, iar Hyundai si Toyota se afla deja acolo, intr-o anumita masura.

Arnaud Deboeuf, responsabilul pentru Programul Entry al grupului Renault, spune ca monitorizeaza aceste companii, insa nu la rivali se gandeste atunci cand este creat un model Dacia.

“Principalul nostru concurent in acest moment este piata auto second-hand”, a spus Deboeuf.

Sursa: ziare.com

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page