EducatieImportant

LOCAL | Stagiu de observare româno-francez privind educația şcolară

Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani este partener în cadrul proiectului Erasmus+, acţiunea cheie 1, Educaţie şcolară «Enseigner en langue vivante», nr. 2018-1-FR01-KA101-046230), împreună cu Académie de Grenoble/ GIP FIPAG, din Franţa. Proiectul este finanțat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin programul Erasmus+.
În cadrul proiectului, un număr de trei reprezentanţi de la Académie de Grenoble (doi inspectori şcolari de la Académie de Grenoble şi un director adjunct de la Liceul François-Jean Armorin din Crest) vor efectua o mobilitate de învăţare în domeniul educaţiei şcolare la Botoşani şi la Bucureşti, în perioada 31 martie – 6 aprilie 2019.
Instituţiile de învăţământ în care se vor desfăşura activităţile (asistenţe la ore, dezbateri, mese rotunde, schimb de bune practici) sunt:

– Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani;
– Colegiul Naţional „A. T. Laurian” Botoşani;
– Şcoala Gimnazială nr. 17 Botoşani;
– Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” Botoşani;
– C.J.R.A.E. Botoşani;
– Şcoala Profesională Specială „Sf. Stelian” Botoşani;
– Universitatea „Spiru Haret” Bucureşti.

Programul de lucru se va axa pe teme precum educația incluzivă, utilizarea noilor tehnologii, predarea limbilor moderne, evaluarea pe bază de competenţe, orientarea şcolară şi va cuprinde următoarele activități:
• prezentarea sistemului educațional din România;
• întâlniri cu inspectori şcolari și cu directori de unități de învățământ (din învăţământul primar, gimnazial şi liceal), dezbateri cu accent pe evaluarea personalului didactic, politicile educaţionale în schimbare, colaborarea cu părinții elevilor și modul de funcţionare a instituțiilor de învăţământ/managementul instituţiilor de învăţământ;
• observații pedagogice privind incluziunea elevilor cu nevoi educaţionale speciale, utilizarea noilor tehnologii, evaluarea elevilor pe bază de competenţe, predarea limbilor moderne (franceză, engleză etc), orientarea şcolară elevilor, învăţarea diferenţiată și educația pentru dezvoltarea durabilă.

Proiectul este amplu, vizează un grup țintă variat (profesori din învățământul primar, gimnazial şi liceal, inspectori şcolari, consilieri pedagogici, formatori) şi îşi propune ca metodele pedagogice să fie actualizate printr-o mai bună cunoaştere a sistemelor educaționale din diferite țări europene. Astfel, 206 participanți din 20 de instituții de învățământ secundar şi din 19 şcoli primare vor beneficia de 1704 de zile de formare cumulate, în 10 țări europene: Regatul Unit al Marii Britanii, Germania, Spania, Italia, Irlanda, Islanda, Finlanda, Suedia, Norvegia, Belgia, Malta, Polonia, Austria şi România, cu scopul de a îmbunătăți calitatea învățământului în beneficiul elevilor.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page