Importantsocial

LOCAL | Corpul de control al prefectului, cu un singur funcționar, a întors pe dos instituțiile din Botoșani

În cadrul şedinţei ordinare a Colegiului Prefectural de astăzi, a fost prezentat bilanţul Instituţiei Prefectului aferent anului 2018, cu activitatea desfăşurată de toate serviciile din subordine, raportul pe anul trecut a Colegiului Prefectural şi a fost aprobată tematica forului pe anul 2019.
Primul reprezentant al Guvernului în teritoriu s-a declarat mulțumit de activitatea destul de stufoasă a structurilor din cadrul instituției anul trecut.  „Consider că am avut un an plin dar împreună cu colegii mei am făcut echipă şi am dus la îndeplinire toate obligaţiile şi îndatoririle de serviciu, de aceea ţin să le mulţumesc mult pentru acest lucru”, a declarat prefectul Dan Şlincu.

Unul dintre compartimentele importante ale Instituției Prefectului, a avut, potrivit datelor prezentate, de verificat și soluționat o sumedenie de situații. Și asta doar cu un singur funcționar public..

În cursul anului 2018, Compartimentul Corpul de Control al Prefectului, care funcționează cu un singur funcționar public, a efectuat în anul 2018 un număr de 34 acțiuni de control tematic în cadrul unor instituții şi autorități publice din județ.

Aceste acțiuni au fost realizate împreună cu funcționari publici din cadrul structurilor de specialitate ale Instituției Prefectului, și cu reprezentanți ai serviciilor publice deconcentrate – în cazul unor controale tematice la primăriile unor UAT din județ.

Activitățile de control tematic au urmărit, potrivit planificării anuale aprobate prin Ordinul Prefectului nr. 13/15.01.2018 , următoarele obiective:

  1. verificarea modului în care se respectă prevederile legale cu privire la întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol:

Funcționari publici din cadrul structurilor de specialitate ale Instituției Prefectului, și reprezentanți ai Direcției Agricole Județene Botoșani, Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Botoșani și ai Direcției de Statistică Botoșani au efectuat în perioada 5 februarie-29 martie 2018  un număr de 66 acțiuni de control tematic în cadrul unor primării din județ. La 22 dintre aceste acțiuni a participat și Corpul de Control al Prefectului județului Botoșani.

Dintre abaterile și încălcările dispozițiilor legale incidente, cel mai frecvent consemnate au fost:

program informatic de gestionare a registrului agricol în format electronic neviabil;

nedeschiderea pozițiilor, necompletarea la zi a tuturor pozițiilor din Registrele agricole;

nerespectarea procedurii de modificare a datelor înscrise în registrul agricol;

absența semnăturilor la rubrica declarant sau a mențiunii precizate în normele legale;

nerespectarea termenelor de centralizare a datelor pe unitatea administrativ – teritorială.

  1. îndrumare și control administrativ al unui număr de 33 unități administrativ-teritoriale. La 8 dintre aceste acțiuni a participat și Corpul de Control al Prefectului județului Botoșani.

Principalele deficiențe constatate au fost:

deficiențe în ceea ce privește înregistrarea și arhivarea documentelor conținute de dosarele de ședință;

depunerea, fără respectarea termenului legal,  a declarației pe propria răspundere cu privire la interesele personale;

consilierii locali nu au prezentat o informare privind problemele ridicate la întâlnirea cu cetățenii;

comisiile de specialitate nu au prezentat consiliului local un raport anual de activitate;

nu a fost inițiat un proiect de hotărâre privind aprobarea contului de încheiere a exercițiului bugetar;

pagina proprie de internet nu este actualizată la zi;

nu există o evidență separată a petițiilor;

au fost identificate situații în care nu a fost întocmit proces verbal de afișare a actelor administrative cu caracter normativ. În ceea ce privește comunicarea  actelor administrative cu caracter individual, au fost identificate situații în care nu există dovada comunicării;

nu a fost constituită Comisia paritară și nici Comisia de disciplină pentru funcționarii publici din cadrul primăriei UAT;

nu a fost elaborat și aprobat de către primar un plan propriu de acțiune pentru realizarea măsurilor stabilite în cadrul Programului de măsuri pentru combaterea birocrației în activitatea de relaţii cu publicul; evidenţa precară a acțiunilor şi dosarelor aflate pe rolul instanțelor judecătorești.

  1. îndrumarea și verificarea modului de aplicare a prevederilor O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare, a prevederilor H.G. nr. 1723/2004 pentru aprobarea programului de măsuri în activitatea de relații cu publicul, cu modificările și completările ulterioare și a unor aspecte ce țin de relația instituției respective cu Instituția Prefectului-Județul Botoșani, la 4 servicii deconcentrate din județul Botoșani.

Dintre deficiențele şi încălcările dispozițiilor legale incidente, identificate frecvent, pot fi enumerate următoarele:

primirea cetățenilor în audiență de către persoanele cu funcții de conducere se desfășoară  fără a se ține o evidență a acestora;  în perioada verificată, personalul care desfășoară activități de relații cu publicul nu a participat la cursuri de perfecționare a pregătirii profesionale și a aptitudinilor de comunicare, potrivit prevederilor art. IV a din Anexa 1 din HG nr. 1723/2004.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page