TV | OTV şi Antenele, cele mai amendate televiziuni în 2012

Televiziunile OTV, Antena 1 şi Antena 3 au primit cele mai mari sancţiuni de la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) în primele şase luni ale lui 2012, când, pentru încălcări ale legislaţiei audiovizuale, Consiliul a aplicat un total de 84 de amenzi, în cuantum de 2.555.500 de lei.

În perioada 1 ianuarie – 30 iunie, CNA a aplicat televiziunilor şi radiourilor (centrale şi locale) şi operatorilor de cablu un număr total de 229 de sancţiuni. Între acestea au fost aplicate 84 de amenzi, în cuantum de 2.555.500 lei, şi 138 de somaţii. Sumele provenite din amenzile CNA merg la bugetul de stat.

Amenzilor şi somaţiilor aplicate de CNA li s-au adăugat două decizii privind obligarea radiodifuzorului de a transmite timp de 10 minute, între orele 19.00 şi 19.10, numai textul deciziei de sancţionare, dar şi o decizie privind obligarea radiodifuzorului de a difuza timp de 3 ore, între orele 18.00 şi 21.00, numai textul deciziei de sancţionare.

Totodată, Consiliul a aplicat trei decizii privind reducerea termenului de valabilitate a licenţei audiovizuale, cumulată cu obligaţia de a difuza, timp de 10 minute, între orele 19.00-19.10, numai textul deciziei de sancţionare emise de CNA şi o decizie privind obligaţia radiodifuzorului de a acorda drept la replică. De asemenea, au fost emise 8 decizii de intrare în legalitate în privinţa unor spoturi TV şi radio.

Televiziunile centrale au primit cele mai multe sancţiuni în rândul entităţilor media, în prima jumătate a lui 2012 – 41 de amenzi (1.800.500 de lei) şi 32 de somaţii -, în timp ce televiziunile locale au fost sancţionate cu doar 28 de amenzi (340.000 de lei) şi 79 de somaţii.

Cele mai mari sancţiuni au mers în acest an la OTV, televiziunea lui Dan Diaconescu primind 6 amenzi în cuantum de 530.000 de lei (două amenzi de câte 200.000 de lei, două amenzi – 50.000 de lei, o amendă – 25.000 de lei, o amendă – 5.000 de lei) şi 3 somaţii.

De asemenea, OTV a primit o decizie de a difuza timp de 10 minute, între orele 19.00 şi 19.10, numai textul deciziei de sancţionare, dar şi o decizie de a difuza timp de 3 ore, între orele 18.00 şi 21.00, numai textul deciziei de sancţionare. Totodată, CNA a redus de trei ori termenul de valabilitate a licenţei audiovizuale a OTV, cumulată cu obligaţia de a difuza, timp de 10 minute, între orele 19.00-19.10, numai textul deciziei de sancţionare emise de CNA.

Clasamentul este continuat de televiziunea generalistă Antena 1, care a primit în prima jumătate a acestui an 4 amenzi în cuantum de 350.000 de lei (o amendă de 200.000 de lei, o amendă – 80.000 de lei; o amendă – 60.000 de lei; o amendă – 10.000 de lei) şi o somaţie. De asemenea, CNA a obligat Antena 1 să îşi oprească o dată emisia obişnuită timp de 10 minute, între orele 19.00 şi 19.10, interval în care postul a trebuit să difuzeze numai textul deciziei de sancţionare.

Topul 3 al celor mai sancţionate televiziuni în primele şase luni ale acestui an este completat de o televiziune de ştiri – Antena 3. CNA a aplicat televiziunii controlate de familia Voiculescu un număr de 5 amenzi în cuantum de 243.500 de lei (o amendă de 150.000 de lei; o amendă – 50.000 de lei, două amenzi – 15.000 de lei, o amendă – 13.500 de lei), o somaţie şi o decizie privind obligaţia radiodifuzorului de a acorda drept la replică.
Şi Societatea Română de Televiziune a fost sancţionată destul de mult de CNA în primele şase luni. TVR a primit 8 amenzi în cuantum de 175.000 de lei (două amenzi – câte 30.000 de lei, două amenzi – câte 25.000 de lei, 3 amenzi – câte 20.000 de lei; o amendă – 5.000 de lei) şi 5 somaţii.

Clasamentul este continuat de Kanal D – două amenzi în cuantum de 145.000 de lei (o amendă de 130.000 de lei şi alta de 15.000 de lei) şi două somaţii; Pro TV – o amendă în cuantum de 100.000 de lei şi două somaţii; România TV – 5 amenzi în cuantum de 90.000 de lei (o amendă de 50.000 de lei şi alte patru amenzi – de câte 10.000 de lei) şi 3 somaţii; Realitatea TV – 4 amenzi în cuantum de 67.000 de lei (două amenzi de câte 25.000 de lei, o amendă de 12.000 de lei, o amendă de 5.000 de lei) şi 4 somaţii; Prima TV – două amenzi în cuantum de 60.000 de lei (o amendă de 50.000 de lei şi o amendă de 10.000 de lei); B1 TV – două amenzi în cuantum de 25.000 de lei (o amendă de 20.000 de lei, o amendă de 5.000 de lei) şi două somaţii.

Topul televiziunilor care au primit amenzi de la CNA în prima jumătate a acestui an este încheiat de Digi Film (o amendă de 10.000 de lei) şi The Money Channel (o amendă de 5.000 de lei şi o somaţie).

Pe de altă parte, mai multe televiziuni – Antena 2, DDTV, Digi 24, Taraf TV, Giga TV, Favorit TV, Etno TV şi Dynamic Distribution – au primit fiecare câte o somaţie publică de la CNA în primele şase luni ale lui 2012.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close