SANATATE | Vitamine de care ai nevoie după 40 de ani

Vitaminele și mineralele țin la distanță bolile care pot apărea odată cu înaintarea în vârstă. De aceea, este foarte important să adopți o dietă sănătoasă, bogată în acestea, mai ales în jurul vârstei de 40 de ani.

La vârsta de 40 de ani, masa musculară începe să se deterioreze, kilogramele în plus se adună, debutează menopauza și crește riscul de boli cronice, cum sunt cancerul, bolile de inimă, diabetul. Una dintre cele mai la-ndemână soluții este să beneficiezi de vitamine și de substanțe nutritive prin consumul de alimente sănătoase.

Vitamina B12

După ce ai împlinit vârsta de 40 de ani, alimentele bogate în vitamina B12 nu ar trebui să lipsească din dietă. Această vitamină este esențială pentru funcționarea creierului. În timp ce copiii și tinerii sunt susceptibili să procure vitamina B12 din alimente, care se găsesc în carne și în produsele de origine animală, aceasta este mult mai slab absorbită odată cu îmbătrânirea organismului, de obicei începând în jurul vârstei de 50 de ani.

Calciu

O analiză recentă a 59 de studii concepute pentru a măsura rolul pe care îl joacă acest mineral în prevenirea fracturilor atât la femei, cât și la bărbații de peste 40 de ani, arată că mărirea aportului de calciu – fie din alimente, fie prin suplimente – reduce semnificativ riscul apariției fracturilor. Femeile care au între 40 și 50 de ani trebuie să consume 1000 mg pe zi pe calciu, iar cele care au peste 50 de ani trebuie să consume 1200 mg. Dacă te numeri printre aceste persoane, ai grijă ca din alimentația zilnică să nu-ți lipsească alimentele bogate în calciu, cum sunt produsele lactate, tofu, sardinele, broccoli, migdalele și spanacul.

Vitamina D

Deficiența de vitamina D din organism poate duce la apariția diabetului, a bolilor de inimă, scleroză multiplă, cancer la sân și colorectal.Vitamina D este esențială pentru absorbția calciului în organism. Există câteva alimente în care se găsește această vitamină. Printre acestea se numără peștele, produsele lactate fortificate, cerealele, dar, de regulă, vitamina D este greu absorbită din alimente. Soarele este cea mai bună sursă de vitamina D.

Magneziu

Un rol important al acestui mineral este de a regla tensiunea arterială, ceea ce este deosebit de important pentru femeile de peste 40 de ani, care au un risc crescut de formarea unui cheag de sânge din cauza îmbătrânirii. Lipsa acestuia din corp poate duce la boli de inimă, diabet, și inflamații.Magneziul se găsește în alimentele cu frunze verzi, fasole, soia , nuci, semințe și avocado. Un consum pare mare de magneziu poate provoca diaree, greață sau crampe.

Sursa: www.clickpentrufemei.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close