SANATATE | Nicio zi fără roșii și castraveți

Atunci când ne gândim la roșii și la castraveți, parcă vedem un bol cu o salată apetisantă. Însă, pe lângă faptul că sunt delicioase, ele pot fi porția ta zilnică de sănătate.

Deși sunt cunoscute drept legume, în realitate roșiile și castraveții sunt fructe. Iată motivele pentru care ar trebui să profităm la maximum de ele!

Roșiile sunt recomandate bolnavilor de inimă

150 de grame de roșii îți oferă jumătate din porția zilnică necesară din vitamina A, precum și potasiu. Roșiile sunt sărace în sodiu, iar din acest motiv nu trebuie să lipsească din dieta cardiacilor.

În același timp, licopenul din roșii, substanța care le oferă culoarea, previne oxidarea lipidelor serice, adică scade nivelul trigliceridelor și al colesterolului „rău“. Mai mult, 1 roșie are aproximativ 2 grame de fibre, adică 7% din necesarul zilnic.

Sunt o sursă de antioxidanți

Licopenul și vitamina C, care se găsesc în roșii, se numără printre cei mai puternici antioxidanți, care apără celulele organismului de acțiunea nocivă a radicalilor liberi.

Astfel, riscul de apariție a celulelor canceroase va fi mult mai scăzut și va fi evitată în același timp și îmbătrânirea prematură a țesuturilor și organelor. Ceea ce nu știai este faptul că roșiile au un conținut ridicat de calciu și vitamina K, două substanțe esențiale pentru întărirea sistemului osos.

Combat durerile cronice

Persoanele care se plâng de neplăceri cauzate de artrită și de dureri de spate ar trebui să includă în alimentația lor cât mai multe roșii. Acestea abundă în bioflavonoide și carotenoide, două substanțe antiinflamatoare, care ameliorează durerile.

Alte beneficii ale roșiilor

–    ajută la menținerea sănătății dinților, a părului și a ochilor

–    protejează pielea împotriva razelor UV

–    previn constipația și stimulează eliminarea substanțelor toxice din organsim

Știai că…
… roșiile gătite oferă de 4 ori mai mult licopen decât cele crude?

Castravetele, sursa ta de hidratare

În zilele caniculare este esențial să bei cel puțin 2 litri de lichide. Castravetele vine să completeze această cantitate, deoarece este format în proporție de 90% din apă. De asemenea, are în componența sa aproape toate vitaminele de care are nevoie organismul zilnic, în timp ce în coaja sa se găsește o cantitate însemnată de vitamina C.

Întrucât are puține calorii și multe fibre, castravetele este aliatul celor care doresc să scape de kilogramele în plus. Combină-l cu legume proaspete, înlocuiește o masă cu această salată și vei vedea cum talia va fi din ce în ce mai subțire.

Reglează nivelul de zahăr din sânge

Sucul de castravete are în componență compuși care ajută la menținerea glicemiei în limite normale, atât de necesară bolnavilor de diabet. De asemenea, cercetătorii au observat că sterolul, o substanță prezentă în castravete, poate reduce nivelul colesterolului „rău“

Combate celulele canceroase

Din pulpa castravetelui nu lipsesc nici substanțele anticancerigene, care scad riscul de apariție a mai multor tipuri de cancer, printre care cel de sân, ovarian, de col uterin sau de prostată.

Alte beneficii ale castraveților

–    au rol diuretic și din acest motiv previn formarea pietrelor la rinichi

–    conțin sulf și siliciu, care ajută astfel regenerarea părului

–    prin aportul de electroliți sucul de castraveți este ideal în caz de mahmureală

Anca Alungulesei, specialist în programe de detoxificare și terapeutice cu sucuri naturale, București

Roşiile constituie o parte integrantă a bucătăriei în întreaga lume, în special în regiunea mediteraneană, iar consumul zilnic de roşii ne oferă atât beneficii pentru sănătate, cât și o îmbunătățire a gustului celorlalte alimente pe care le consumăm la o masă.

În același timp, roșiile contracarează efectul provocat de tutun. Cele două componente principale ale roşiilor, acidul cumaric și acidul clorogenic, sunt esențiale în lupta împotriva nitrozaminelor care se găsesc în tutun și care sunt principalele substanţe carcinogene din fumul de ţigară.

Pe de altă parte, conţinând siliciu, castravete întărește articulațiile, pentru că această substanță crește rezistența țesuturile conjunctive. Va puteți pregăti un suc de castravete amestecat cu suc de morcov. Acest suc reduce și cantitatea de acid uric din organism.

Sursa: clicksanatate.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close