SANATATE | Idei gustoase de mâncare la pachet

Hrana la pachet pe care o iei la serviciu sau pe care o dai copiilor la şcoală poate fi variată, gustoasă şi hrănitoare, în acelaşi timp. Iată câteva idei de gustări sănătoase.

Salată cu de toate

Poţi face o salată având ca bază cartofi fierţi, paste sau orez, la care adaugi câteva legume pe care le ai prin frigider şi diverse seminţe sau alune.

Dacă vrei ca salata să fie mai consistentă, adaugă bucăţi de carne de pui, o conservă de ton sau cubuleţe fierte de soia. Pentru variaţie, mai poţi încerca linte, fasole sau mazăre. O astfel de masă este hrănitoare şi plină de vitamine.

Mâncarea rămasă de la cină poate fi luată a doua zi la pachet. De exemplu, dacă este vorba de pizza făcută în casă sau de friptură, le poţi combina cu salată verde. Mâncarea fără prea mult sos poate fi luată în caserole.

Sandviciuri pentru toate gusturile

Dacă preferi sandviciurile, foloseşte tipuri diferite de pâine, ca să existe variaţie. Mai ales copiii vor aprecia acest truc. Pâinea din făină integrală este cea mai hrănitoare, având o cantitate ridicată de fibre, vitamine şi magneziu.

Ca umplutură, poţi pune fripturi din carne slabă făcute în casă sau brânză telemea, la care adaugi neapărat frunze de salată verde, felii subţiri de roşii sau castraveţi. Brânza dulce o poţi amesteca, de exemplu, cu unt, cu diverse condimente (precum boia, busuioc sau chimen) şi cu verdeaţă. Vei obţine astfel sandviciuri delicioase.

O altă variantă de umplutură este să amesteci o conservă de ton în suc propriu cu castraveciori tăiaţi. Laşi doar atâta sos cât este necesar să omogenizeze conţinutul. Poţi adăuga şi frunze de salată sau, în loc de castraveciori, măsline fără sâmburi, mărunţite.

Nu uita să te hidratezi!

Bea cel puţin opt pahare de apă pe zi. Este bine să alegi apa plată, însă te poţi delecta, din când în când, cu suc de fructe neîndulcit sau cu nectar.

Totodată, mai poţi adăuga în apa pe care o bei sirop sau suc de lămâie, pentru a-i da un gust mai bun. Ai grijă doar să nu adaugi prea multe zaharuri şi, implicit, calorii dietei tale. O variantă sănătoasă sunt şi băuturile neîndulcite care au la bază lapte.

Un desert hrănitor

Fructele de sezon constituie o gustare sănătoasă. Le poţi consuma ca atare sau poţi face o salată de fructe, pe care să o iei în caserolă. Consumă şi fructe uscate (smochine, curmale sau stafide).

La desert, poţi adăuga fructe în iaurt natural. O variantă mai simplă sunt iaurturile de băut, care îţi vor completa necesarul zilnic de calciu. Pentru un desert delicios, dar şi hrănitor, încearcă şi orezul cu lapte sau şarlota.

Mai poţi lua şi biscuiţi digestivi. Din când în când, răsfaţă-te cu prăjitura preferată sau cu ciocolată, dar nu exagera. Tot aşa, strecoară uneori în pachetul copiilor câte un baton de ciocolată sau câteva dulciuri. O alternativă mai sănătoasă sunt batoanele de cereale.

Sursa: www.clicksanatate.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close