ImportantSanatate

SĂNĂTATE | De la 1 aprilie, managerii de spital riscă sancţiuni în cazul în care pacienţii reclamă suportarea tratamentului din buzunarul propriu.

Spitalele care au contract cu Casa de Asigurări de Sănătate sunt obligate să asigure bolnavilor internaţi tratamentul de care au nevoie, fiindu-le interzis să-i mai trimită să-şi cumpere medicamente sau materiale sanitare.  Anunțul a fost făcut de președintele CNAS, Vasile Ciurchea, care a precizat că spitalele care apelează la această metodă pot scăpa, cel mai ușor, cu o amendă egală cu 1% din valoarea contractului pe anul respectiv. Iar în funcție de dimensiunile unității, suma poate fi uriașă.

“Un pacient, când se internează, nu trebuie să fie pus să plătească nimic pentru medicamente şi materiale sanitare. Dacă este pus, atunci trebuie să se întoarcă la casieria spitalului şi să solicite decontarea. Încercăm să reglăm această situaţie. Sigur că luăm măsuri concrete, atunci când un furnizor de servicii medicale greşeşte i se întrerupe contractul cu casa pentru o perioadă. Nu cred că cineva îşi permite să greşească dacă pierde contractul cu Casa”, a spus preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea.

De asemena, pacienţii pot solicita conducerii spitalului returnarea banilor, cu acte doveditoare a plăţii suportate, iar eventualele reclamaţii se pot face prin linia telefonică gratuită 0800 800 950 sau online, pe site-ul oficial al instituţiei.

Acestea sunt doar câteva din prevederile care se regăsesc în noul contract – cadru din sănătate, care reglementează acordarea asistenţei medicale pentru populaţie.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page