SANATATE | De ce vitamine ai nevoie iarna

În sezonul rece, organismul trebuie să fie puternic pentru a face faţă virozelor, iar de acest lucru au grijă vitaminele.

Vitaminele au rolul de a întări sistemul imunitar, ajută la creșterea și menținerea energiei și păstrează frumusețea tenului. Iată așadar de ce vitamine ai nevoie pe timp de iarnă!

Vitamina C

Vitamina C previne răceala şi gripa, protejează pielea, este prietena sistemului imunitar – distruge radicalii liberi și face pielea mai strălucitoare, întrucât stimulează producția de colagen. În plus, vitamina C ajută la buna absorbție a fierului în organism.

Se găseşte în: mărar, roşii, spanac, lămâi, broccoli, portocale, fructe de mare, peşte, legume, ananas.

Vitamina D

Vitamina D favorizează absorbţia calciului şi a fosforului şi reglează metabolismul. În cantitate mai mare se găseşte în uleiurile de peşte, în ficat, unt, ouă, lapte, cereale integrale și drojdie de bere.

Însă, cea mai bună sursă de vitamina D este însăși soarele, astfel că expunerea regulată la lumina soarelui și plimbările te vor ajuta în acest sens.

Vitamina E

Vitamina E împiedică formarea cheagurilor de sânge, deci previne flebitele şi îngroşarea pereţilor vaselor de sânge. Nu în ultimul rând, vitamina E contribuie la refacerea celulelor pielii și îi menține elasticitatea.

Se găseşte în uleiuri vegetale, nuci, fructe uscate, peşte gras, spanac, broccoli sau sparanghel.

Complexul B de vitamine

De la B1 la B12, acest complex de vitamine este esențial în timpul iernii. De exemplu, vitamina B6 te ajută să ai pielea netedă, în timp ce riboflavina (B2) împiedică uscarea și crăparea pielii în contact cu frigul.

Vitamina B1 este factor de nutriţie necesar bunei funcţionări a sistemului nervos, a inimii şi a tubului digestiv. Această vitamină o găsim în drojdia de bere, în tărâţele de grâu, în ciuperci, legume uscate şi nuci.

Vitamina B3 (sau PP) protejează vasele capilare. Se găseşte în fructe roşii, cereale complete, gălbenuş de ou, drojdie de bere etc.

Omega 3

Deși nu este o vitamină, însă Omega 3 joacă un rol extrem de important, mai ales în timpul iernii. Acizii grași Omega 3 ajută la menținerea colesterolului bun și reduc semnificativ rigiditatea și durerile articulare. De asemenea, ajută la fixarea calciului în organism.

Se găsește în nuci și pește gras, cum ar fi somonul, tonul sau macroul.

Sursa: clicksanatate.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close