SANATATE | Cum se prepară sănătos cartofii

Cartoful este o sursă extraordinară de nutrienţi, vitamine şi minerale şi este mult mai benefic pentru organism decât broccoli, sfecla, bananele, nucile şi avocado, arată cele mai recente descoperiri ale cercetătorilor britanici.

Cartofii au declasat cu ușurință bananele, alimente cu un conțin destul de ridicat de potasiu. Nutriționiștii afirmă că un cartof mediu, copt, în coajă, conține în jur de 700 mg de potasiu.

Cartoful este, de obicei, blamat din cauza indicelui glicemic mare. Dar, modul de preparare este cel care face diferența!

Iată, așadar, câteva alternative sănătoase de a prepara cartofii!

Cum se prepară sănătos cartofii – cartofi crocanți la cuptor fără prea mult ulei

Cartofii crocanți la cuptor seamănă mult la gust cu cartofii prăjiți, doar că sunt mult mai sănătoși. Așadar, tăie câțiva cartofi rondele subțiri, unge-i cu o pensulă cu ulei de măsline sau ulei de palmier și condimentează cu puțină sare marină. Apoi, așează rondelele de cartofi într-un vas termorezistent încălzit bine la cuptor în prealabil. Astfel, scapi de caloriile imense și compușii neurotoxici ce sunt eliminați în timpul prăjirii.

Cum se prepară sănătos cartofii – cartofii dulci la cuptor

Cartofii dulci sunt printre cele mai sănătoase alimente, așadar nu trebuie să ratezi ocazia să-i încerci în familie. Se taie cartofii dulci felii subțiri, se asezonează cu ulei de măsline, sare, piper, pudră de chilli și se mai pot adăuga ierburi aromate, precum cimbru, salvie, rozmarin, oregano. Se lasă la cuptor timp de 20 de minute, până se fac foarte crocanți și super gustoși.

Cum se prepară sănătos cartofii – cartofi la cuptor în coajă

Cartofii la cuptor în coajă sunt altă alternativă foarte bună la cartofii prăjiți. Se lasă să se rumenească bine după ce sunt spălați. Nu este nevoie să folosești tavă, cartofii se pun direct pe grilajul cuptorului. Se lasă timp de 50 de minute și se consumă cu unt sau brânză de vaci proaspătă, sare și piper. Cartofii copți în coajă sunt surse excelente de fier.

Sursa: clicksanatate.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close