SANATATE | Beneficiile consumului de ciuperci

Ciupercile pot părea alimente banale, dar nu de puţine ori au fost include în categoria super-alimentelor. Ele nu conţin nici un fel de grăsime, zahăr ori sare şi sunt o sursă valoroasă de fibre şi vitamine B: vitamina B1, riboflavină (B2), niacin (B3), piridoxină (B6) şi folacin (acid folic).

Ciupercile conţin şi minerale esenţiale, dintre care potasiu, cupru, fier şi fosfor. Dar cel mai semnificativ este seleniul, care nu se găseşte în prea multe fructe sau legume. Cu mai mult de 90% conţinut de apă, adăugarea ciupercilor la mesele tale zilnice te poate face să te simţi sătulă fără să creşti conţinutul caloric.

În plus, ciupercile exotice, cum ar fi Shitake, conțin antivirale active compuse din lentinan, care apără sistemul imunitar. În ceea ce privește ciupercile Maitake, acestea conțin beta-glucan, un compus cu posibile efecte anti-tumorale.

Iată, așadar, pe larg, câteva dintre beneficiile consumului de ciuperci!

Beneficiile consumului de ciuperci – tonic pentru creșterea imunității

Cercetătorii europeni apreciază că ciupercile comestibile conţin proteine de calitate, uşor de digerat, vitamine din complexul B şi vitamina E, mult fosfor şi potasiu, motive serioase care să ne convingă să le consumăm mai mult ca de obicei.

Ciupercile conţin vitamina B12, un remediu ideal pentru combaterea anemiei, deşi unele studii de specialitate neagă prezenţa acestei vitamine în compoziţia lor.

Mai mult, în medicina tradiţională chineză, ciupercile din soiurile shiitake şi maitake sunt un tonic pentru creşterea imunităţii, cu efect cardiovascular şi anticancerigen remarcabil. De altfel, soiurile de ciuperci de culoare maro și cele exotice conțin cei mai mulți antioxidanți.

Beneficiile consumului de ciuperci – alungă stresul și anxietatea

Anxietatea, oboseala şi stresul se pot trata şi preveni cu ajutorul ciupercilor, tot datorită conţinutului mare de zinc şi vitamine de tip B. Consumul zilnic de ciuperci reduce considerabil senzaţiile de epuizarea fizică şi intelectuală, dar şi sentimentul neplăcut de iritare şi anxietate. Nu conţin nici un fel de grăsime, zahăr ori sare şi sunt o sursă valoroasă de fibre.

Beneficiile consumului de ciuperci – te ajută să slăbești

Un aspect deosebit de important este acela al valorii nutritive. Ciupercile au foarte puţine calorii și lipide. O cană de ciuperci asigura organismului 50 de calorii din care acesta îşi poate extrage energia necesară. Numărul redus de calorii le fac pe acestea să devină o combinaţie interesantă pentru multe din dietele de slăbit.

Foarte savuroase, ciupercile au o aromă asemănătoare cu cea a cărnii, acesta fiind motivul pentru care vegetarienii înlocuiesc carnea cu ciupercile.

Sursa: clicksasanatate.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close