SANATATE | Alimente care grăbesc apariția celulitei

Apariția celulitei este legată de retenția de apă în organism. Important este să știi că anumite alimente înlesnesc acest fenomen, iar lichidele rămân prizoniere între celulele adipoase. Iată, așadar, alimentele care favorizează formarea celulitei!

Zahărul industrial

Se află peste tot: în înghețate, produsele de patiserie, biscuiți, cereale pentru micul dejun… Sau se ascunde sub denumiri de genul de zaharoză, dextroză, glucoză. Nici îndulcitorii artificiali nu sunt inofensivi, căci orice zahăr de sinteză favorizează retenția apei în țesuturi.

Sarea

Și ea este prezentă și încă în cantități mari: în mezeluri, saramură, produse lactate, sosuri gata preparate, conserve, snacksuri. Doza zilnică recomandată de Organizația Mondială a Sănătății e de 4 grame – adică exact cât oferă un sendviș. Cu toate acestea, consumăm zi de zi dublul, ba chiar triplul acestei cantități.
Încearcă să renunți la sare timp de 15 zile, și, când o reintroduci în dietă, să te limitezi la cantitățile recomandate de specialiști. Și nu uita că produsele bogate în sare sunt și pline de grăsimi saturate – cât se poate de dăunătoare siluetei.

Grăsimile saturate

Hamburgerii, pizza, cartofii prăjiți, hot-dog-ul, precum și toate alimentele vândute în regim de fast-food sunt inamicii numărul unu ai corpului, inclusiv ai pielii. Trebuie evitate și produsele din lapte integral precum margarina, frișca, smântâna sau untul.

De asemenea, femeile care își doresc un corp lipsit de celulită trebuie să evite cu orice preț prăjelile, grăsimile de tip trans, carnea roșie și salamul, cârnații, chorizo sau slănină.

Băuturile răcoritoare

Aceste băuturi sunt extrem de dăunătoare pentru sănătatea pielii, cât și pentru sănătate, în general. Evită, așadar, băuturile carbogazoase, care conțin o cantitate enormă de zahăr, precum și așa-zisele lor versiuni light. Atunci când îți este sete, bea multă apă sau sucuri din fructe și legume proaspete.

Cafeaua

Deși reputată pentru a elimina grăsimile și a favoriza diureza, la anumite persoane, cafeaua favorizează deshidratarea organismului – ceea ce „împinge” rinichii să fixeze sodiul, deci și lichidele care conțin acest compus.

Drept urmare, în funcție de organism, cafeaua poate să favorizeze și retenția apei. Pentru a-ți da seama ce efect are cafeaua asupra ta, scoate-o din consum timp de 2 săptămâni și introdu-o treptat, urmărind ce se întâmplă cu organismul tău.

Făina rafinată

Este vorba, în general, de făina albă, prezentă în majoritatea alimentelor pe care le consumi zilnic. Pâinea, biscuiții, orezul și pastele favorizează formarea celulitei, întrucât aceste făinuri conțin o cantitate mare de drojdie pe care organismul o metabolizează mai greu.

Sursa: www.clicksanatate.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close