SANATATE | Vitaminele indispensabile în anotimpul rece

Organismul are nevoie de un aport semnificativ de minerale și vitamine mai ales în sezonul rece pentru a face față microbilor și frigului.

Vitaminele joacă un rol important în menținerea sănătății și vitalității tale, astfel că nu este suficient doar să faci mișcare și să respecți regulile alimentare pentru a te menține în formă.

Mai ales pe perioada iernii când vremea este destul de capricioasă și temperaturile fluctuante se pot resimți destul de dur asupra sănătății tale.

Consumă cât mai multe citrice

Pe lângă gustul bun al citricelor, acestea vin la pachet cu o cantitate bună de viamina C, benefică mai ales în acastă perioadă pentru a-ți oferi protecție împotriva virusurilor.

Totodată ajută pielea, oasele, dantura să fie puternice, hrănite și stimuleză în același timp și imunitatea.

Astfel că este recomandat să consumi cât mai des produse ce conțin vitamina C, și anume ardei gras, legume verzi și cu frunze verzi, kiwi, portocale, lămâi, roșii, broccoli.

Carența de vitamina D, frecventă iarna

Lipsa vitaminei D din organism conduce la foarte multe probleme de sănătate, în special cardiace și osoase. O modalitate de a beneficia de vitamina D este să te expui la lumina solară cât de des posibil.

Acțiunea acestei vitamine este importantă deoarece te ajută să asimilezi mult mai ușor celelalte minerale și vitamine și susține buna activitate a sistemului imunitar.

Alimente precum ciupercile conțin vitamina D și se recomandă consumul lor mai ales pe perioada iernii.

Beneficiile probioticelor

In organismul tău se găsesc foarte mulți microbi, motiv pentru care alimentația corectă și echilibrată este esențială, astfel încât să se mențină un sistem interior echilibrat.
Pentru asta a nevoie constant de alimente bogate în fibre și nutrimenți, legume și probiotice de calitate care să te ajute să cureți organismul constant de prezența toxinelor și a metalelor grele din corp. Trebuie menționat faptul că aceste bacterii sănătoase ajută la reglarea absorbției grăsimilor, previne surplusul de kilograme contribue într-o formă activă la îmbunătățirea stării de spirit.

Probioticele se știe despre ele că se regăsesc cu ușurință în produse precum murăturile, salcâmul, psyllium, fructe, legume cât și iaurt.

Doza zilnică de fier și zinc

Te simți adesea epuizat? Atunci este posibil să te confrunți cu o lipsă de fier, astfel că sistemul tău imunitar devine sensibil în fața virusurilor. Fiind o componentă importantă a hemoglobinei, un aport bun de fier în organism contribuie la transportarea oxigenului în toate celulele organismului.

În timp ce zincul acționează precum un bun antioxidant ce ajută la repararea țesuturilor, la echilibrarea hormonală și la combaterea infecțiilor

Astfel că pentru un aoprt bun de fier se recomandă consumarea legumelor verzi cu sau fără frunze, mazăre, spanac, fasole în salate sau în supe, evitând pe cât posibil prăjirea lor.

Atât spanacul cât și fasolea conțin o doză bună și de zinc, deci un motiv în plus să le introduci în alimentația ta.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close