SANATATE | 5 exercitii simple si rapide care te vor ajuta sa scapi de durerile de sold, spate sau picioare

Semi-aşezări

Înainte de a începe orice exerciţiu, trebuie să faceţi o încălzire a muşchilor picioarelor. Semi-aşezările au tocmai această funcţie. Ele vor încălzi puţin muşchii prin mişcări relaxante. Staţi drept şi îndoiţi puţin picioarele în genunchi. Îndoiţi degetele de la picioare de parcă aţi apuca ceva de pe podea. Menţineţi această poziţie numărând până la 3. Faceţi 10 repetări de 3 ori pe zi.

Mers pe degete

Acest exerciţiu vă va ajuta să întăriţi muşchii şi ligamentele degetelor de la picioare. Ridicaţi călcâiele, aşa încât să vă sprijiniţi doar pe degete, şi faceţi o plimbare de 20 de secunde. Apoi faceţi o pauză de 15 secunde şi mai faceţi exerciţiul de 5 ori. Repetaţi ciclul de 2 ori pe zi.

Rotirea gleznei

Mobilitatea şi flexibilitatea gleznelor sunt foarte importante. Fixarea prea strânsă a gleznelor face ca organismul să compenseze această mobilitate din contul altor părţi ale corpului, ceea ce poate provoca dureri de muşchi şi articulaţii în întregul organism.
Culcaţi-vă pe spate.

Aduceţi talpa unui picior sus în dreptul capului şi faceţi 10 rotiri ale gleznei în direcţia acelor ceasornicului. Apoi repetaţi exerciţiul cu celălalt picior cu rotiri în direcţie opusă. Repetaţi exerciţiul cu ambele picioare, schimbând direcţiile de rotire.

Flexiune cu rezistenţă

Acest exerciţiu ţinteşte muşchii mici de la picioare. Aceştia sunt importanţi în menţinerea echilibrului. Întărirea acestor muşchi previne accidentările.
Veţi avea nevoie de bandă elastică pentru fitness. Aşezaţi-vă pe un scaun, ridicaţi un picior până la poziţia orizontală. Fixaţi banda de talpă pe de o parte şi ţineţi-o cu mâna de cealaltă. În poziţia iniţială banda trebuie să fie un pic tensionată. Deplasaţi încet degetele de la picioare în faţă, de parcă aţi apăsa pedala maşinii. Menţineţi întinderea maximă pentru 5 secunde, apoi aduceţi-le lent în poziţia anterioară. Repetaţi exerciţiul de 10 ori cu fiecare picior.

Ridicarea creionului

Este un exerciţiu foarte simplu care poate fi făcut practic oriunde. După cum vă daţi seama, exerciţiul constă în ridicarea unui obiect, cum ar fi creionul, cu ajutorul degetelor de la picioare. După ce îl ridicaţi la circa 20 de cm, menţineţi poziţia pentru 10 secunde. Repetaţi exerciţiul de câte 5 ori cu fiecare picior.

Sursa: viatasisanatate.com

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close