Sport

Lovitură de grație dată de deputați pentru galeriile din România!

Camera Deputaților a adoptat un nou proiect de lege care prevede pedepse dure pentru utilizarea materialelor pirotehnice. Galeriile din România ar putea fi grav afectate, întrucât sancțiunile pot ajunge până la cinci ani de închisoare.

Ultrașii din România primesc o lovitură dură după ce Camera Deputaților a adoptat un proiect de lege ce înăsprește drastic sancțiunile pentru utilizarea materialelor pirotehnice pe stadioane. Noile modificări ale Legii nr. 126/1995 au fost votate miercuri, 7 mai, cu o majoritate covârșitoare: 302 voturi pentru și o singură abținere. Legea urmează să fie promulgată de președinte pentru a intra în vigoare, potrivit doardinamo.com

Până acum, situația nu era atât de severă în ceea ce privește folosirea materialelor pirotehnice. Suporterii erau amendați sau interziși la stadion, iar cluburile primeau o anumită amendă, însă cu noile reglementări, fanii pot ajunse să facă închisoare.

Conform noilor prevederi, deținerea sau folosirea ilegală a materialelor pirotehnice – precum torțe, petarde, fumigene sau artificii – va fi considerată infracțiune și se va pedepsi cu închisoare de la 1 la 5 ani.

Măsurile sunt mult mai dure decât cele existente până acum, când suporterii erau sancționați cu amenzi, interdicții de acces la meciuri sau suspendarea anumitor sectoare ale stadionului.

Decizia vine în ciuda protestelor repetate ale suporterilor, care au cerut un cadru legal mai permisiv pentru utilizarea controlată a pirotehniei în peluze, ca parte a spectacolului din tribune.

Totuși, autoritățile au optat pentru înăsprirea legislației, în încercarea de a descuraja complet astfel de practici pe arenele din România.

Iniţiatorul legii, deputatul PSD Mihai Webe: ”Prin această lege, transmitem un mesaj clar”
Iniţiatorul legii a precizat, în Expunerea de motive, că a fost identificată o problemă referitoare la dubla incriminare a efectuării de operaţiuni cu materii explozive, fără drept, ca şi infracţiune (art. 37 din Legea nr. 126/1995 republicată privind regimul materiilor explozive) respectiv contravenţie (art. 38 raportat la art. 8 şi 9 din Legea nr.126/1995, republicată).

”Modificările sunt necesare întrucât din practica judiciară s-a constatat tendinţa de finalizare a dosarelor penale cu soluţii atât prin aplicarea prevederilor art. 37 din Legea nr. 126/1995 republicată privind regimul materiilor explozive, faptele fiind considerate infracţiuni, cât şi prin aplicarea sancţiunilor contravenţionale prevăzute de art. 38 raportat la art. 8 şi 9 din Legea nr.126/1995, republicată”, arăta iniţiatorul la depunerea proiectului de lege.

Organizarea jocurilor de artificii cu articole pirotehnice din categoria F2 este necesar a fi supusă avizării de către instituţiile abilitate prevăzute în art. 34 alin. 3 din acelaşi act normativ deoarece activitatea poate genera riscuri de incendii, vătămări corporale şi distrugeri materiale (ex. ”cazul Colectiv”).

”În cadrul proiectului se evidenţiază redefinirea articolului referitor la infracţiunile stabilite şi sancţionate de actul normativ atât cu privire la formă cât şi cu privire la cuantumul pedepsei. Modificarea art. 37 este necesară datorită pericolului diferit din punct de vedere constructiv al categoriilor de articole pirotehnice precum şi din punct de vedere al destinaţiei acestora.

Totodată din cazuistica ultimilor 10 ani, în perioada sărbătorilor de iarnă, s-a constatat că rănirile de persoane rezultate din accidentele produse cu articole pirotehnice, au fost înregistrate în general în mediul urban şi sunt provocate de folosirea ilegală şi necorespunzătoare a articolelor pirotehnice nedestinate publicului larg”, mai transmitea iniţiatorul legii.

Potrivit acestuia, regimul permisiv al articolelor pirotehnice din categoria P1 şi posibilitatea achiziţionării şi utilizării de către publicul larg au condus la accesul relativ uşor al minorilor la această categorie de produse, generând ulterior accidente în rândul acestora.

”Mărirea cuantumului pedepsei pentru operaţiunile fără drept cu articole pirotehnice din categoriile de pericol nedestinate publicului larg este susţinută şi de posibilitatea folosirii acestora în confecţionarea de dispozitive explozive improvizate.

Este de exemplificat în acest sens atentatul terorist din Covasna, în care o persoană a încercat detonarea unui dispozitiv exploziv improvizat, confecţionat din pulbere pirotehnică extrasă din articole pirotehnice folosind un dispozitiv de detonare de la distanţă, cu ocazia paradei organizate la Târgul Secuiesc în data de 01 decembrie 2015”, mai arăta iniţiatorul actului normativ.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page