ImportantLocal

LOCAL | Taxa auto 2018: tot ce trebuie să știi despre noile reguli pentru mașini

Taxa auto 2018 se apropie de forma finala. E adevarat, soferii sunt la mana alesilor dupa ce parlamentarii vor modifica modul in care se calculeaza impozitul pentru masini, astfel incat sa plateasca mai mult cei care detin automobile care polueaza mai mult. Noua forma finala a taxei auto va fi cunoscuta in martie 2018.

Motivul pentru care autoritatile vor o noua taxa auto este ca Romania s-a umplut de masini second-hand care polueaza dupa scoaterea timbrului de mediu. Astfel, noua taxa auto din 2018 va fi calculata in functie de gradul de poluare al masinii, fiind ca un al doilea impozit.

Odata cu numirea noului Guvern, ministrul propus pentru Mediu, Gratiela Gavrilescu, a declarat in comisiile din Parlament ca un proiect privind inlocuirea timbrului de mediu nu este inca finalizat. Are insa in vedere o noua penalitate sau o noua taxa de inmatriculare pentru cei care vor sa-si cumpere o masina second hand.

„Nu ne dorim sa punem o noua penalitate sau o noua taxa de inmatriculare pentru cei care vor sa-si cumpere o masina second hand. Ne dorim doar sa respiram un aer mai curat. Vrem sa facem o proiect responsabil pentru generatiile viitoare”, a declarat Gavrilescu.

Aceasta a mai spus, la finalu anului 2017, ca inlocuirea timbrului de mediu ar putea fi realizata pana in martie. Asta inainte de aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Administratiei Fondului pentru Mediu.

Taxa auto 2018: cum se calculeaza
Formula de calcul a noii taxe auto va fi capacitatea cilindrica, norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2. „Se va plati anual, la fel ca impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxa auto se va aplica in functie de gradul de poluare al autovehicului.

Exemplu: masinile cu norma de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plati o taxa anuala mare, estimata la 200 euro/an. Masinile cu norma de poluare Euro 5 si Euro 6 vor achita in jur de 50 euro/an”, a explicat Cristian Muntean, presedintele Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), apropiat discutiilor de la Ministerul Mediului.

Acesta a mai spus ca cu cat vor aparea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.). Aceste clase vor avea o taxa mai mica, de 50 de euro/an, in timp ce pentru celelalte clase de poluare vor creste taxele, fiind incadrate in categorii cu grad de poluare mai ridicat.

Inseamna ca cei care au acum un autovehicul cu norma de poluare Euro 5 si achita 50 de euro/an vor plati mai mult in momentul in care apar norme noi de poluare. Asta pentru ca acele noi norme de poluare vor beneficia de taxa de 50 de euro/an.

Taxa auto 2018 va fi o „metoda”
Nimeni nu scapa de noua taxa auto in 2018, nici macar cei care s-au grabit sa isi cumpere si inmatriculeze masini in acest an. Cu toate acestea, ministrul mediului o numeste „metoda” si nu taxa. „Nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau.

Luam in calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrica pentru care deja se plateste un impozit, dupa care luam norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina”, a declarat Gratiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

Taxa auto pentru centrul Bucurestiului?
Nici pentru bucurestenii care circula cu automobilul vestile nu sunt extraordinare. Primarul Capitalei pregateste o taxa care sa se aplice doar bucurestenilor.

„Credem ca se va ajunge si la instituirea unei taxe de centru. Nu pot sa spun de pe acum care va fi aceasta suma, pentru ca va fi calculata si va fi raportata la nivelul de trai din capitala, dar se va ajunge si la aceasta situatie”, a spus Gabriela Firea. Ea a mai zis ca, inainte de instituirea taxei auto pentru Bucuresti, se va consulta cu primariile de sectoare si cu asociatiile de proprietari.

Masinile electrice scapa de taxa auto in 2018
Cel mai probabil, singurele automobile care vor scapa de aceasta taxa auto in 2018 vor fi cele electrice, care nu polueaza. Numarul autovehiculelor ecologice (hibride si electrice 100%) noi vandute in Romania in primele zece luni ale anului 2017 a depasit 2.000 de unitati. Acesta este in crestere cu 148% fata de aceeasi perioada din anul anterior.

Dintre acestea, 296 sunt masini electrice 100% si vor fi scutite definitiv de taxa

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page