Local

LOCAL | Proiectul Colegiului Naţional „A.T.Laurian”, câştigător în Ţara lui Andrei!

Bucurie mare la Colegiul Naţional „A.T.Laurian” după ce platforma de responsabilitate socială OMV Petrom şi-a anunţat câştigătorii în competiţia naţională de proiecte SMART. Proiectul laurienilor este primul pe lista învingătorilor, suma de euro pusă la bătaie urmând să asigure realizarea a două laboratoare şi a unei întregi strategii de învăţare pe baza celor mai moderne metode.

Proiectul intitulat „Științele – De La Teorie La Experimentare Şi Motivare În Laurian” a fost depus de directorul Mihaela Prăjinariu şi a trecut cu brio etapele competiţiei din „Ţara lui Andrei” cu ajutorul startului dat de voturile botoşănenilor. Cei peste 2000 de susţinători au calificat iniţiativa laurienilor în etapele ulterioare de concurs, asigurând 20% din punctaj. A urmat prezentarea, explicarea şi apărarea proiectului în faţa unui juriu format din 13 profesori universitari, manageri şi experţi în tehnologie, informaţie şi proiecte SMART. Vestea bună a fost dată vineri, când a fost publicată lista proiectelor câştigătoare. (vezi foto)

“Ne dorim ca prin acest proiect să inovăm procesul educațional printr-o abordare STEM multi-disciplinară și integrată a învățării știintei, tehnologiei, ingineriei și matematicii. Profesorii vor coordona elevii în procesul de învățare prin experimentare și vor urmări creșterea gradului de aplicabilitate a conceptelor științifice în rezolvarea problemelor din viața reală.”, se explică în materialul de prezentare a proiectului.

Dotările ce se doresc a fi asigurate vor viza un laborator teoretic, virtual, cu echipamente şi software-uri interactive, pentru realizarea lecțiilor virtuale online, dar şi un laborator experimental cu echipamente şi utilităţi necesare pentru experimente în chimie şi fizică. Achiziţiile ar putea include calculatoare, tablă interactivă, vizualizator documente, kituri experimentale pentru fizică, fenomene termice, electricitate și magnetism, dar şi un kit pentru chimie organică şi anorganică. Profesorii vor crea activităţi de învăţare bazate pe explorare, investigare şi anchetă, temele de proiecte abordând probleme din viaţa reală precum schimbarea climei, energii alternative, alimentaţie sănătoasă, modelarea tridimensională a obiectelor, etc.

Se va urmări, totodată, colaborarea cu partenerii economici din comunitatea locală şi companiile care vor furniza know-how –ul necesar pentru cunoaşterea realităţilor unui loc de muncă, vor prezenta şi promova modele de cariere în domeniu.

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page