LOCAL | ANAF angajează: Vor fi pregătite în jur de 3.000 de posturi pentru absolvenții de facultate

În condițiile în care o treime din personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) este format din persoane aflate aproape de pensionare, instituția și-a anunțat intenția de a scădea media de vârstă a propriilor angajați prin încadrarea în muncă a aproximativ 3.000 de tineri absolvenți de facultate.

Acest curs este util persoanelor care doresc să își lanseze propria afacere prin intermediul Start-up Nation, dar care doresc să fie informate cu privire la drepturile și obligațiile pe care și le asumă prin semnarea contractului de finanțare.

Măsura a fost anunțată de președintele ANAF, Mirela Călugăreanu, la o conferință recentă de fiscalitate organizată de Țuca Zbârcea & Asociații. Iar aseară a fost detaliată printr-un comunicat oficial al instituției, ce a fost remis redacției noastre.

Concret, reprezentanții ANAF spun că vor să pregătească în jur de 3.000 de posturi pentru tineri absolvenți de facultate, pe care să-i formeze în paralel la Școala de Finanțe Publice și Vamă. În plus, „bobocii” Fiscului vor beneficia și de un transfer de cunoștințe de la colegii experimentați care-i vor îndruma.

„Intenția conducerii ANAF este de a transforma majoritatea celor aproape 3.000 de posturi vacante existente în posturi de inspectori debutanți. Acest fapt nu reprezintă un efort bugetar semnificativ. Aceste intenții strategice ale managementului ANAF implică, desigur, și propuneri de modificare a cadrului legislativ, deoarece, în prezent, recrutarea funcționarilor publici debutanți presupune promovarea unui concurs pentru ocuparea unei funcții publice, efectuarea unei perioade de stagiu și obținerea unui calificativ corespunzător pentru a putea fi numiți funcționari publici definitivi, în condițiile Codului administrativ”, este explicat în comunicatul de presă amintit.

Așadar, înainte ca posturile respective să poată fi ocupate, este nevoie și de unele modificări ale legislației. Totodată, Școala de Finanțe Publice și Vamă din cadrul Ministerului Finanțelor se va transforma în Școala de Fiscalitate, Finanțe Publice și Vamă.

În urma modificărilor, planul este ca absolvenții să fie selectați în funcție de o serie de criterii, cum sunt nota finală a examenului de absolvire de la facultate, notele obținute la disciplinele de specialitate și un interviu. Apoi, aceștia vor fi încadrați ca stagiari și ulterior vor fi reevaluați pentru angajarea pe termen lung.

„În baza lor, aceștia vor intra în sistem ca stagiari, vor beneficia  de îndrumători și vor urma, totodată, cursurile Școlii de Fiscalitate, Finanțe Publice și Vamă. La finalul perioadei de stagiu, debutanții vor susține un examen – vor fi evaluați pentru a se stabili modul în care corespund exigențelor instituției”, mai scrie în comunicat.

Intenția de întinerire a personalului ANAF vine în condițiile în care șefa ANAF a precizat că o treime dintre cei 23.500 de angajați proprii sunt în vârstă de 51 – 60 de ani. În plus, anul acesta și anul viitor se estimează că în jur de 2.500 de salariați ai Fiscului urmează să iasă la pensie.

Sursa: https://www.avocatnet.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close