EvenimentImportant

LOCAL | ,,Ziua europeană a limbilor” la Seminarul Teologic Botoșani – FOTO&VIDEO

În perioada 23-26 septembrie 2019, la Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Gheorghe” Botoșani, s-au desfășurat mai multe activități cu scopul de a celebra „Ziua europeană a limbilor”. Începând cu anul 2001, în urma inițiativei Uniunii Europene și a Consiliului Europei, pe 26 septembrie se sărbătorește diversitatea lingvistică, plurilingvismul și învățarea limbilor străine pe toată durata vieții.

Echipa de proiect, formată din: prof. Jeanina Apostol (coordonator), prof. Crina Ștefan, prof. Daniela Grădinaru, prof Corina Țifrea, prof. dr. Ada Alexandrina Macovei, pr. prof. dr. Daniel Dascălu și prof. Cezar Grădinaru, împreună cu elevii Seminarului Teologic Liceal Ortodox “Sfântul Gheorghe” Botoșani a organizat și derulat activități diverse cu scopul de a atrage atenția tinerilor asupra importanței învățării limbilor străine, cu accent pe transferul cunoștințelor în practică și viața cotidiană.

Activitățile au debutat cu prezentarea semnificației acestui eveniment de către coordonatorul proiectului și au continuat apoi cu colaje video, prezentări power point, concurs de recunoaștere a unor cântece celebre la nivel european și internațional. Un moment special al acestei activități fost reprezentat de prezentarea importanței învățării limbilor străine ca mijloc al dezvoltării comuniunii și a fraternității al surorilor Assunta (D’Errico Carmela) și Lucia (Scarongella Camilla), membre ale ordinului Santa Maria Giuseppa Rossello din Italia, care au amintit de experiențele avute și despre beneficiile învățării unei limbi străine. Prezentarea a fost în limba italiană, traducerea fiind făcută de două eleve ale școlii, surori, care au învățat în perioada gimnaziului în Italia.

Activitățile au culminat cu un moment artistic de excepție, susținut de corul CREDO al Seminarului Teologic Liceal Ortodox “Sfântul Gheorghe”, coordonat de prof. Cezar Grădinaru.

Pe tot parcursul activităților, s-au purtat discuții libere cu elevii, aceștia fiind încurajați să-și spună punctul de vedere în legătură cu materialele prezentate și cu activitatea în sine. La finalul activității, drept feedback aceștia au evidențiat lucrurile cu care se simt ei mai “bogați” în urma acestei activități și mai motivați să aprofundeze cel puțin o limbă străină.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page