DIVERSE | Remedii naturiste împotriva excesului de colesterol

Colesterolul face parte din clasa lipidelor, alături de trigliceride, acizi graşi, şi este un component esenţial al tuturor membranelor celulare. Colesterolul are rol metabolic și din el se sintetizează o serie de alte substanțe esențiale pentru organism, fiind implicat în sinteza acizilor biliari, hormonilor sexuali și a vitaminei D.

Ficatul deţine rolul central în reglarea colesterolului în organism, la acest nivel ajungând colesterolul ingerat din alimente, colesterolul sintetizat în diferite ţesuturi, în special în intestin şi ficat, de aici fiind eliminat ca atare sau sub formă de săruri biliare, prin bila, în lumenul intestinal.

Există două tipuri de colesterol: HDL (lipoproteine cu densitate mare sau colesterol bun) și LDL (lipoproteine cu densitate mică sau colesterolul rău).

În principiu, un total de 200 mg/dl colesterol este considerat drept normal. Preventiv, valorile colesterolului trebuie măsurate în fiecare an. În schimb, dacă nivelul colesterolului tău este mult peste medie, adoptarea unui stil de viață sănătos te poate ajuta să-l scazi cu aproximativ 20 de procente: mișcarea (cel puțin 30 de minute zilnic, normalizarea greutății corporale, dar și o alimentație corectă.

De asemenea, apelează cu încredere la remediile naturiste!

Remedii naturiste împotriva excesului de colesterol – consumă fibre

Fulgii de ovăz reprezintă o sursă excelenţă de fibre solubile, care tapisează intestinul cu un soi de gel şi reduce absorbţia grăsimilor ingerate. Consumul în fiecare dimineaţă a unui bol cu fulgi de ovăz, amestecaţi cu iaurt degresat, produce un efect hipocolesterolemiant semnificativ.

Prunele, fasolea uscată, vinetele şi sparanghelul sunt, de asemenea, surse bune de fibre solubile.

Boabele de muştar, înghiţite cu apă, antrenează o scădere a LDL-ului de circa 7%.

Suc de portocale la micul dejun. Proaspăt stors, sucul de portocale ingerat dimineaţă are un efect benefic asupra echilibrului lipidic. Într-un studiu recent, persoanele cărora li s-a cerut să bea trei pahare de suc pe zi au înregistrat o scădere a valorilor colesterolului de 21%. Bea sucul la maximum 5 minute după ce l-ai stors, pentru că lumina zilei distruge vitamina C.

Atenţie la pâinea industrială! Nu este chiar aşa de lipsită de lipide pe cât se spune. În ea sunt adăugate grăsimi, cel mai adesea sub formă de ulei hidrogenat, pentru a-i ameliora gustul şi a-i prelungi durata de conservare.

Pește, pentru Omega 3. Substitut ideal pentru carne, peştele, mai ales cel oceanic, conţine acizi graşi Omega 3, care duc la scăderea colesterolului “rău”. Ideal ar fi să mâncăm de trei ori pe săptămâna – de preferinţă macrou, ton, somon proaspăt, sardele în conservă.

Ulei de pește – se iau două capsule de 1000 mg pe zi. Conţin formele cele mai active de acizi graşi Omega 3.

Ceapă roşie. Este bogată în sulf, care creşte nivelul colesterolului “bun”, şi inquercetina, un antioxidant care combate LDL-ul. Ceapă roşie îşi datorează culoarea flavonoidelor, de asemenea benefice pentru organism.

Seminţele de in. Sunt o sursă bogată de Omega 3 şi de fibre solubile. După ce sunt date prin râşnită de cafea, amestecaţi-le cu iaurt şi cu cereale, la micul dejun. Un studiu realizat recent în Olanda a dovedit că inul – 2 linguri de seminţe pe zi – duce la scăderea colesterolului cu aproximativ 18%!

Remedii naturiste împotriva excesului de colesterol – consumă grăsimi ,,bune”

Uleiul de măsline. Numeroase studii au dovedit că el scade valorile LDL-ului (colesterolul rău) şi le creşte pe cele ale HDL-ului (colesterolul bun). E suficient să consumăm 2 linguri de untdelemn de măsline pe zi, pentru a scădea nivelul colesterolului, în mod semnificativ, într-o singură săptămâna. Utilizează-l cât mai frecvent, atât la gătit, cât şi în preparatele netrecute prin foc.

Nucile. Sunt foarte bogate în grăsimi nesaturate, deci şi în Omega 3. Mai ales nucile şi migdalele produc scăderea colesterolului. Mânâncă în fiecare zi un pumn de fructe, pe post de desert, înlocuind prăjiturile. Dar nu exagera, pentru că sunt bogate în calorii.

Remedii naturiste împotriva excesului de colesterol – evită pe cât posibil grăsimile rele

Renunţă definitiv la alimentele ce conţin grăsimi săturate, principala sursă de colesterol: mezeluri (cu excepţia şuncii slabe), carne grasă de porc, vită, oaie, brânzeturi grase şi fermentate.

Dacă nu poți renunţă la carnea roşie, alege vânatul. Carnea de cerb, de mistreţ sau de căprioară e mult mai puţin grasă decât cea de vită.

Alegeţi produse lactate uşoare: lapte degresat, brânză de vaci, iaurt fără grăsimi.

Alți inamici ai colesterolului

Vinul roșu. Alcoolul – indiferent sub ce formă – creşte nivelul colesterolului bun, cu condiţia să fie băut moderat. Ceea ce înseamnă: un pahar pe zi pentru femei şi două pahare pentru bărbaţi. Printr-un ,,pahar” se înţelege 25 ml alcool tare, 125 ml de vin şi 250 cl bere. Dacă depăşești aceste doze, neajunsurile sunt mai mari decât beneficiile. Vinul roşu are avantajul că furnizează antioxidanti extrem de benefici pentru inima.

Usturoiul. Consumă în fiecare zi cel puţin un căţel de usturoi. Bulbii conţin un compus al sulfului numit alicina, care răspândeşte un miros neplăcut, dar scade semnificativ colesterolul.

Sursa: clicksanatate.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close