Diverse

DIVERSE | Cum să organizezi concursuri online: 5 pași pe care trebuie să îi urmezi

Dacă ai o afacere, poți organiza un concurs din mai multe motive: pentru a-ți face cunoscută firma, pentru a atrage clienți noi sau pentru a-i fideliza pe cei deja existenți. Concursurile sunt o metodă facilă de promovare, care dau o satisfacție mai mare participanților comparat cu o simplă promoție. Dar dacă vrei să ai efectul scontat, este important să ai în vedere câțiva factori precum transparența, legalitatea și moderarea înscrierilor. 

Iată pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru un concurs reușit:

1. Fii la curent cu legislația

Există mai multe tipuri de concursuri: unele care sunt condiționate de cumpărarea unui produs și altele la liber. Pentru fiecare din ele se aplică legi diferite pe care trebuie să le cunoști pentru a evita orice fel de probleme pe viitor.

Mai mult, este important să fii la curent cu legea pentru protejarea datelor personale, GDPR, pentru că în etapa de înscriere, vei cere participanților nume, adresă de e-mail și telefon. Consultă un avocat ca să fii sigur că te afli în legalitate.

2. Regulamentul este foarte important

Poate ai văzut un concurs asemănător pe internet și te gândești că poți copia ușor din regulamentul acestuia. Evită să faci acest lucru, e mai bine să scrii unul de la 0, pe care să îl tratezi cu maximă seriozitate.

Scrie un regulament cuprinzător, cu etapele concursului detaliate, premiile exacte, modul de acordare și de înscriere. Mai apoi, mergi la un notar care să verifice dacă totul este conform legii pentru a-l putea autentifica.

3. Alege un mod de participare ușor de înțeles

Dacă o persoană nu înțelege din prima care e mecanismul concursului și ce trebuie să facă pentru a se înscrie, va fi mai puțin motivat să participe. Tot procesul ar trebui să fie simplu și rapid.

Îți recomandăm să folosești campanii SMS, deoarece s-au dovedit a fi foarte eficiente. Participanții primesc mesaje rapid, pot răspunde ușor, iar mai apoi, tu poți verifica înscrierile din platforma operatorului de servicii.

4. Angajează moderatori pentru înscrieri

În cadrul oricărui concurs, înscrierile trebuie moderate. Pot exista farse, date introduse greșit sau alte scenarii și nu vrei să alegi câștigătorul și să te trezești că de fapt nu ai datele acestuia de contact.

Cu acest scop poți angaja o firmă specializată care să verifice fiecare înscriere după anumite criterii stabilite în prealabil. Aceasta îți va oferi și un raport al numărului de înscrieri acceptate și respinse.

5. Fii transparent în organizare

Toate detaliile concursului trebuie să fie comunicate de la început pe site, pe platforma de concurs și oriunde altundeva îți faci promovare. Ai grijă să fie toate corecte, nu schimba prețuri sau premii.

Astfel eviți eventualele review-uri negative de la oameni care nu au reușit să se înscrie sau care au înțeles mecanismul greșit. Adaugă link spre regulament oriunde este posibil și îndeamnă oamenii să îl citească.

La final, îți recomandăm să alegi niște premii valoroase ca să determini oamenii să se înscrie. Nimeni nu vrea să își dea datele personale doar pentru o cană, dar vor fi mai tentați de un telefon.

Sursă foto: Pexels.com

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page