DIVERSE | Cum să ai energie fără să bei cafea

Multe dintre noi își încep ziua cu un ceașcă de cafea dimineața, pentru a avea energie. Dar deși cofeina are multe avantaje, are și unele efecte secundare negative.

Consumul regulat de cafea este asociat cu creșterea tensiunii arteriale și cu bătăi neregulate de inimă. Mai mult, dependența de cafea poate provoca chiar simptome de sevraj. Iată cum poți avea energie fără să bei cafea.

Divizarea meselor

Un studiu publicat în „American Dietetic Association“ arată că mâncatul unor porții mici pe tot parcursul zilei poate ajuta la creșterea nivelului de energie prin furnizarea de vitamine și minerale esențiale pentru corp. Specialiștii cred că mesele rare pot provoca scăderi bruște ale glicemiei, care este un factor crucial pentru nivelurile de energie. Prin urmare, este recomandat să se împartă mesele pentru a ușura procesul de digestie. Potrivit unui raport a „Jurnalului Medical Britanic“, medicii recomandă un consum regulat de șase mese mici pe zi.

Evitați consumul frecvent de carne

Știai că tu consumi mult mai multă energie în digestia produsele din carne decât a produselor vegetariene? Acest lucru se întâmplă în primul rând pentru că în carne se găsesc mai multe proteine și grăsimi care sunt greu de digerat comparativ cu produsele vegetariene. În plus, prezența anumitor hormoni și pesticide în carne poate, de asemenea, influența nivelul de energie. Dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să renunți complet la carne, ci doar să limitezi consumul ei.

Stai departe de tentațiile dulci

Este foarte important ca pe parcursul zilei să eviți tantațiile încărcate cu mult zahăr. De obicei, după-amiaza este perioada din zi în care nivelul glicemiei este scăzut. Acesta este momentul când corpul tânjește după o gustare bogată în zahăr. Încearcă să controlezi această ispită.

Consumă cereale integrale

O mare parte dintre noi cred că energia poate fi derivată instantaneu folosind cafea și alte produse ce conțin cofeină. Ține mine că astfel de produse te țin în priză pentru o perioadă scurtă de timp și este adesea urmată de o scădere bruscă de energie care te lasă fără putere. Acum este momentul când cerealele integrale îți vin în ajutor. Acestea permit un flux constant de energie, combustibil de care organismul are nevoie pe tot parcursul zilei.

Bea suficientă apă

Mai mult de două treimi din greutatea corpului uman este compus din apă. Mai mult decât atât, avem nevoie de apă pentru ca organismul să-și regleze temperatura corpului și pentru a împiedica apariția constipației. Prin urmare, consumă cel puțin 8 pahare pe zi de apă. În afară de apă, te mai poți hidrata și prin consumarea de lichide, cum este laptele. Cu toate acestea, băuturile care conțin cofeină nu sunt recomandate, deoarece acestea acționează ca diuretice.

Mănâncă fructe pe stomacul gol

Consumând un măr sau o portocală pe stomacul gol este o modalitate foarte bună de a alunga somnolență și de a primi un impuls de energie rapid.

Sursa: www.clickpentrufemei.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close