DIVERSE | Cele mai bune surse de vitamina D

Vitamina D3 este una dintre componentele esențiale ale unui organism sănătos, motiv pentru care este recomandat să consumi alimente ce îți pot oferi o doză semnificativă. 
Pentru sănătatea trupului și a minții ai nevoie de vitamina soarelui cum mai este numită vitamina D. Cunoscută și sub denumirea de vitamină antirahitică, are un rol fundamental în organism și anume de a-l ajuta să funcționeze în parametri optimi, să absoarbă și să fixeze calciul și fosforul, două dintre cele mai importante minerale pentru sănătatea ta.
Sistemul tău osos are nevoie de calciu, și pentru asta ai nevoie de suficientă vitamina D pentru a-l păstra și a-l folosi corespunzător.

Peștele, sursă bună de vitamina D

Unul dintre produsele ce poate fi consumat și pe perioada postului, în zilele cu dezlegare, profită că ai o gamă variată de unde alege cel puțin un sortiment pentru a-l consuma.
Fiind considerat o carne sănătoasă, mai ales peștele spadă reprezintă o sursă bună de vitamina D, slab în calorii, îți oferă un bun aport proteic și totodată grăsimi sănătoase.
Poți opta să îl gătești la cuptor alături de legumele preferate sau la grătar și astfel vei avea parte de o porție de sănătate în farfuria ta.
De asemenea o altă variantă sănătoasă o reprezintă somonul. În special cel sălbatic care este mult mai bogat în această vitamină. Merge de minune combint cu rozmarin sau cu cartofi la cuptor.
Atât silueta cât și organismul tău îți vor mulțumi la final.
Nici tonul la conservă nu este de evitat, extrem de gustos, bogat în vitamina antirahitică și în vitamina K.Poți să îl folosești pentru a preara un delicios platou de sushi. Invitații tăi vor fi plăcut impresionați.

Un pahar de suc de portocale zilnic

Deși nu trebuie evitată pulpa fructului deoarece conține fibre bune pentru digestie, un pahar de suc de portocale băut zilnic îți va asigura necesarul de vitamina D, în special dacă alegi să îl consumi dimineața.

Poți de asemenea să îl folosești ca și dressing pentru salată alături de sucul de lămâie sau să pui în el ovăz peste noapte iar dimineața să consumi piureul format.

Pe lângă vitamina D vei beneficia de un aport bun de vitamina A,C, potasu, acid folic.

Dacă îți plac milkshake-urile, acum ai un motiv în plus să le consumi deoarece acestea sunt o sursă bogată de vitamină D mai ales dacă vei folosi laptele cu un indice de grăsime scăzut care îți va furniza și o doză bună de calciu, fosfor și riboflavină.

Nu ezita să consumi iaurt grecesc cât de des posibil.

Gălbenușul de ou

Vitamina D se află din plin în gălbenușul oului care de altfel este și gustos. Alege ouăle de țară, despre care știi că sunt bio deoarece sunt mult mai bogate în vitamine și mult mai sănătoase.
Alege să începe dimineața cu un mic dejun cu ouă fierte și o porție de legume, poți să le combini într-o salată sau să le consumi ca atare separat.
Nu face abuz niciodată de alimente și alternează-le constant!

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close