DIVERSE | Care trebuie sa fie durata de viață a unui motor?

Iata o intrebare interesanta, care tine de o lunga lista de variabile. Si asta doar pentru a reusi sa dam un raspuns in timp sau in kilometri parcursi.

Am vazut motoare care au rezistat mai putin de 65.000 de km, dar si motoare care au depasit pragul de 480.000 de km. De aceea, raspunsul la intrebarea de mai sus trebuie dat numai dupa ce te uiti la numarul de kilometri parcursi intr-un an sau la conditiile in care masina este pastrata, in special in cazul in care numarul de km al acesteia este scazut.

Sa luam un exemplu: o masina produsa in 1916 a fost condusa doar 160 de km si apoi depozitata. Dupa 100 de ani, motorul acesteia va avea doar 16.000 de km la bord, asa ca s-ar putea sa mai reziste cateva sute de ani inainte de a fi reparat sau inlocuit. Din aceasta cauza, ne folosim de numarul de km parcursi pentru a aproxima cat va mai rezista motorul unei masini.

Cele mai multe motoare din ziua de astazi sunt gandite sa reziste peste 160.000 de km, dar ele vor trai mult mai mult daca nu sunt abuzate, iar proprietarul respecta reviziile periodice recomandate de producator.

Toate reparatiile trebuie facute cat mai curand posibil, inainte de vatamarea permanenta a motorului, de exemplu inainte de supra-incalzirea acestuia din cauza unei pompe de apa defecte.

Daca ai grija de motor, indiferent de producator, acesta va rezista mult mai bine in timp. Din pacate, exista si producatori care folosesc materiale de mai proasta calitate la motoare si partile lor componente, asa ca acestea nu vor avea o viata mai lunga nici in situatia in care ai mare grija de ele.

Abuzurile asupra unui motor, lucru ce trebuie tinut minte in orice situatie, indiferent de calitatea acestuia, poate si va scurta, in mod sigur, viata acestuia. De exemplu, faptul ca intarzii schimbarea lichidelor si inlocuirea filtrelor unui motor, va duce la uzura anumitor parti componente, printre care rulmentii, pistoanele, valvele, dispozitivele de sincronizare sau chiar cutia de viteze.

O situatie asemanatoare este de intalnit in cazut supraincalzirii motorului. Daca vei conduce masina, ignorand temperaturile si semnalele de avertizare, pana cand motorul se va opri, acesta poate fi iremediabil pierdut.

In cazul in care masina este folosita la sarcini grele in fiecare zi, de exemplu trage o remorca dupa ea, motorul va lucra in altfel de conditii. E ca atunci cand mergi zilnic pe jos 15 km cu un rucsac greu in spate. Vei obosi mai repede, iar greutatea in plus va duce, in timp, la aparitia unor probleme de natura fizica pe care nu le-ai fi avut daca nu aveai rucsacul la tine in fiecare zi. Acelasi lucru se intampla si cu un motor. Cu cat munceste mai putin, cu atat va rezista mai mult si va avea nevoie de mai putine reparatii.

In concluzie, motorul unei masini va rezista mai mult daca nu abuzezi de el si daca mentii linia reviziilor oficiale recomandate de producator. De asemenea, nu uita sa repari intotdeauna orice problema cat de repede e posibil. Nu in ultimul rand, condu masina cat mai normal posibil, fara a abuza motorul, prin supraaccelerare sau supraincarcare.

Sursa: www.cars.ro

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.GazetaBT.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Share This Article:

close