Important

Cooperare transfrontalieră între comuna Vlădeni și orașul Noua Suliță din regiunea Cernăuți – FOTO

Din luna ianuarie 2020  comuna Vlădeni, în parteneriat cu orașul  Noua Suliță din regiunea Cernăuți, Ucraina aplică  un proiect  transfrontalier  intitulat ,, Cooperare transfrontalieră între serviciile de salvare și  apărare împotriva incendiilor” Cod  ENI  2 FOFT/4.2/89.

Proiectul are o valoare totală de   331.100 euro, din care asistența financiară nerambursabilă a Uniunii Europene este de 297.990  euro și  33.110 euro reprezintă contribuția celor doi parteneri.  Proiectul urmează a fi finalizat la 31 decembrie   anul acesta. Din această sumă,  184.450  euro reprezintă partea de cheltuieli pentru comuna Vlădeni, iar  146.650  euro   sunt repartizați pentru partenerul nostru din Ucraina.

„Prin proiect ne-am propus să dezvoltăm managementul celor două servicii voluntare pentru situații de urgență – de la Vlădeni și de la Noua Suliță – și să le dotăm cu echipamente pentru intervenții rapide în caz de incendii și alte riscuri, până la sosirea echipajelor profesioniste de la ISU Botoșani, respectiv de la Detașamentul de pompieri Cernăuți”, a declarat primarul comunei Vlădeni, Voicu Murariu.  

Echipa de implementare al proiectului este constituită din 4 persoane, prezente la această conferință de presă:  Voicu Murariu – manager proiect,  Maria Bozianu – manager financiar, Gheorghe Ciobanu – manager  comunicare și Ștefan Podariu – expert pentru situații de urgență.

Până la această oră am realizat următoarele activități:

  1. conferința de lansare a proiectului în luna februarie a.c.;
  2. am achiziționat toate bunurile și serviciile necesare pentru îndeplinirea obiectivelor și indicatorilor proiectului:  3 laptop-uri, 2 imprimante, un videoproiector cu ecran de proiecție, o autospecială pentru intervenții rapide în valoare de aproape 75.000 euro, echipamente auxiliare pentru echipele de intervenții în valoare de aproape 25.000 euro( costume complete, de la cască de protecție la încălțăminte pentru pompieri, unelte specifice, echipamente pentru descarcerare  și altele) un sistem de comunicare constituit dintr- o stație radio emisie-recepție montată pe autospecială, 2 telefoane emisie-recepție  și  7 telefoane  mobile;
  3. pentru asigurarea vizibilității proiectului și pentru promovarea finanțatorului principal – Uniunea Europeană, am realizat mai multe materiale promoționale : o agendă, o broșură, tricouri personalizate, stick-uri USB, un  banner vertical, un pliant, mape de prezentare;  după principalele activități am publicat  comunicate de presă– atât noi , cât și partenerul ucrainean  ; se află în faza de pregătire și un clip promoțional de 2 sau 3 minute;
  4. alte cheltuieli sunt alocate pentru asigurarea cheltuielilor  deplasărilor membrilor echipei de lucru și ale membrilor grupului țintă în Ucraina pentru participare la seminarii, traininguri și exerciții practice.

Facem precizarea că, deși starea de urgență și, respectiv ,de alertă, precum și restricțiile impuse de către autoritățile române și ucrainene  au îngreunat mult  organizarea activităților proiectului, totuși noi am găsit soluții  pentru ca  proiectul să  se deruleze în condiții bune; am utilizat sistemul online  atât pentru consultare reciprocă între parteneri, cât și pentru  organizarea majorității activităților.

Related Articles

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page